#1 Skrevet September 29, 2011 Heisann. Skal skifte bremseskiver og bremseklosser forran og bak på en Tuaran 2005 model, er det noe spessielt jeg bør tenke på da? Noen som har erfaring med disse bilene, som kan gi noen tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2011 (endret) Du kan jo begynne med å skrive Touran. Foran trenger du 7mm Umbraco for å få av caliperen, og 21mm pipe for å få av caliper holderen (for å få av skiva) Bak trenger du 13 og 15mm fastnøkkel for å få av caliper, samt 14mm splines pipe og latmannsarm for å få av caliper holderen (for å få av skiva.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2011 Du kan jo begynne med å skrive Touran. Foran trenger du 7mm Umbraco for å få av caliperen, og 21mm pipe for å få av caliper holderen (for å få av skiva) Bak trenger du 13 og 15mm fastnøkkel for å få av caliper, samt 14mm Torx pipe og latmannsarm for å få av caliper holderen (for å få av skiva.) Skiftet bak på en 2004 og der mener jeg at det var 14mm tolvkant på caliper holderen bak. Mulig de tok til vett og skiftet til torx. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2011 Du kan jo begynne med å skrive Touran. Foran trenger du 7mm Umbraco for å få av caliperen, og 21mm pipe for å få av caliper holderen (for å få av skiva) Bak trenger du 13 og 15mm fastnøkkel for å få av caliper, samt 14mm Torx pipe og latmannsarm for å få av caliper holderen (for å få av skiva.) Om det er en 1,9 TDI eller 1,6 trenger du ikke ta av carrieren. Eller rettere sagt, så går det ikke. Den er en del av hjullagerhuset. Men ellers, så er det som du sier. Du trenger i tillegg T30 (Torx) til å løsne settskruene på bremseskivene. Hammer til å slå de av med. Og helst et spesialverktøy til å presse tilbake stemplene på kaliperne bak med. Skiftet bak på en 2004 og der mener jeg at det var 14mm tolvkant på caliper holderen bak. Mulig de tok til vett og skiftet til torx. Niks. Fortsatt tolvkant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 3, 2011 Du kan jo begynne med å skrive Touran. Det er en 2,0 TDI Automat tror jeg: klø : Takker for svar! Men hva med nedre fremre foring på bærearmene forran, er di vankelig å få pressa ut, og ersattet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 3, 2011 Bytt hele. Koster ikke så mye mer, så får du bytta bakre også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2011 Nå har han jeg skal bytte disse delene for allerede kjøpt delene, så bytter bare foringere. Spørs om jeg får ut bolten til den fremre foringen, for det ser ut som at den vil ta borti girkassen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...