ventilfjærspenner, hvilken ?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Noen som har noen gode tips til hvilken spenne man burde kjøpe, ser det er flere på markedet som virker brukbare, bla ifra teng tools og kamasa. Jeg har en sånn dritt tang som selges på biltema, bilxtra o.l. Etter å ha kappa, sveisa og slipa så funka den greit på eksosventilene, 20vt topp, men insugsventilene var verre ja, og det er jo de som stikker såpass langt ned at de må ut for å plane.

I orginal utførelse klarer ikke biltema spenna engang eksosventilene. Litt for liten i kjeftn.

Kjetil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du vet at det finnes 2 typer fjærklemmer?

En type for overliggende kam, og en for underliggende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja..og jeg har versjonen for overliggende kam, men den passer dårlig på 20vt r5 toppen, eks ventilene går fint, men insugsventilene jeg sliter med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, den så absolutt ikke dum ut. Problemet har vært at den blir for liten i gapet, har kappa og sveisa inn stykker på to plasser, da gikk det greit på eksosventilene. får prøve å lage noe bedre selv tenker jeg.

Kjetil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da trenger du en versjon av den som jeg linka til.

Ingen verksted som låner ut slikt da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere tips? Vil helst ha et verktøy man slipper å sveise på for å få det til å funke. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne tråden igjen. Kjøpte meg en slik ventilfjørspenner på biltema, men den var jo helt ubruklig. Har også tilgang til en slik - http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=107183 men problemet er at det er det er for små ventiler på disse 20ventilene så gapet er for stort. Trenger en som er 23mm eller mindre, mens den minste jeg har funnet er 25mm. Noen som vet om en type som passer og ikke koster en hel måndeslønn for en stakkars lærling (spm)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne tråden igjen. Kjøpte meg en slik ventilfjørspenner på biltema, men den var jo helt ubruklig. Har også tilgang til en slik - http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=107183 men problemet er at det er det er for små ventiler på disse 20ventilene så gapet er for stort. Trenger en som er 23mm eller mindre, mens den minste jeg har funnet er 25mm. Noen som vet om en type som passer og ikke koster en hel måndeslønn for en stakkars lærling (spm)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sløyeborremaskin ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sløyeborremaskin ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilgang til en. edit regner med du mener søyle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilgang til en. edit regner med du mener søyle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, den så absolutt ikke dum ut. Problemet har vært at den blir for liten i gapet, har kappa og sveisa inn stykker på to plasser, da gikk det greit på eksosventilene. får prøve å lage noe bedre selv tenker jeg.

Kjetil.

sjekk prosjekt tråden til Ole opsahl, mener å huske det var der jeg så en genial hjemmelaga fjærspenner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjetil.

sjekk prosjekt tråden til Ole opsahl, mener å huske det var der jeg så en genial hjemmelaga fjærspenner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.