Noen som veit Vegvesnet sine retningslinjer på akselvekt endring?

Anbefalte innlegg

Har ett spørsmål om dette med endring av akselvekt, da bilen min er 10kg for tung forran og 20kg for lett bak i forhold til papirene (papirene er egentlig til Golf R, men står 4Motion på de, så da tok jeg sjangsen på at det passet)

Hvordan er det å få skrevet ned akselvekten forran med 10kg, umulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endring av noe som helst av vekter er umulig med mindre du får dokumentert dette direkte fra fabrikk eller importør med ditt chassisnummer og nye vekter spesifisert. TÜV-dokumenter eller sunn fornuft holder ikke for å justere tillatte akselvekter, hverken ned eller opp.

Er fjærene godkjent for høyere vekt enn bilen går det greit, er bilen godkjent for høyere vekt enn fjærene blir det bråstopp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endring av noe som helst av vekter er umulig med mindre du får dokumentert dette direkte fra fabrikk eller importør med ditt chassisnummer og nye vekter spesifisert. TÜV-dokumenter eller sunn fornuft holder ikke for å justere tillatte akselvekter, hverken ned eller opp.

Er fjærene godkjent for høyere vekt enn bilen går det greit, er bilen godkjent for høyere vekt enn fjærene blir det bråstopp.

hmmm.

Så da kan det bli vanskelig med andre ord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 kg så langt bak det går fikk jeg tips om hos biltilsynet vis vektene ble feil:p men det gjalt godkjenning av ombyggning:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ett meget diffust svar fra Vegvesnet nå, hvor de bare konstanterte at importøren var eneste instans som kunne endre akselvekt.

Spurte jo også om hvordan de stillte seg til ett vedlegg fra fjørfabrikant på hva disse fjørene virkelig tåler. Men da ble svaret det samme: Bare importøren kan endre akselvekten på bilen.

Så bra man får utfyllende svar på sine spørsmål, og ikke bare svada : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.