#1 Skrevet September 30, 2011 (endret) Har etterfylt på tilsammen 5 liter olje siden jeg kjøpte bilen i sommer (slutten av juni), og oljetempen viser rundt 96 grader ved normal kjøring (og den var oppi 106 grader når jeg "prøvde den litt"), og den svetter en del olje. Er det oljekjøleren? tror den er litt tett. Anyone 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2011 Bruker å kunne bli lekkasje i o- ringen bak oljekjøleren ja, mot blokka. Hatt 3 vr6, men ingen har brukt olje mellom 10.000km olje intervall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2011 tenker litt høyt, men vannet forsvinner også.... og siden oljekjøler ikke fungerer som den skal, olje og motor blir varm, for varm, og da fordamper olje og frostvæske? er ikke det litt logisk da? for den ryker veldig i potta noen ganger, spes ved motorbrems..... noen flere meninger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2011 Ikke klag på oljekjøleren. 96-106 grader oljetemparatur er perfekt. Den skal ligge der. Se heller etter lekkasjer. Og håp at topppakningen er hel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2011 Gått mye?, ventiltettninger begynner nok og bli tørre og slitne, resten av motoren generelt også skulle sikkert hatt ei liten overhaling. Vannforbruk lukter jo litt toppakning..!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2011 topp pakning, ny i 2005-6, sammen med nytt reg.kjede med tilbehør, bilen har akkurat vippa over 160000 km, ja Arnfinn, har vært inne på tanken på ventiltettningene. men trodde 96 og oppover var litt varmt, syns jeg leste enn annen her inne som hadde rundt 70 grader på sin vr6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2011 topp pakning, ny i 2005-6, sammen med nytt reg.kjede med tilbehør, bilen har akkurat vippa over 160000 km, ja Arnfinn, har vært inne på tanken på ventiltettningene. men trodde 96 og oppover var litt varmt, syns jeg leste enn annen her inne som hadde rundt 70 grader på sin vr6. Du tenker på meg ja, men min olje temp. Måler viste feil. Min ligger stabilt på 95/100 grader. Ved hard kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 1, 2011 om du har grå hvit røyk ut av eksosen din så er det definitivt tegn på at vann kommer inn i forbrenningen. om ikke kan det jo være en lekasje et sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 1, 2011 om du har grå hvit røyk ut av eksosen din så er det definitivt tegn på at vann kommer inn i forbrenningen. om ikke kan det jo være en lekasje et sted. hmmmm, hvor kan den være? må nesten være et sted der væska damper bort, er tørt på bakken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 1, 2011 Topplokket på VR6 har en tendens til at aluminiumen smuldrer opp i områdene rundt kjølevannskanalene. Da blir det "utgravinger" i godset og toppakningen klarer ikke å tette lenger. Mye mulig du har en lekasje inn i sylinder der. Om det ikke er tydelige lekasjer rundt omkring på motoren, skyldes antakelig oljeforbruket slitte stempelringer/sylindere. Da vil den typisk ryke blåsvart ved pådrag etter motorbrems. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 7, 2012 har byttet til biltema sin 5-50 olje, nå bruker den normalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...