Byttet hydr.bremekraftregulator Audi 100, pedal går rett i gulvet.

Anbefalte innlegg

Har nettopp byttet bremsekraftforsterkeren, hydraulisk type. Audi 100 quattro 1986mod

Den gamle hadde trykk inn på toppen for de som har vært borti dette, men den "nye" var det omvendt på, trykket inn på siden fant jeg ut etter att den kastet av seg all servo olja gjennom et lite hull på undersiden der. så jeg byttet om, men pedalen går bare rett i gulvet, og det tar kansje 2 cm helt innerst.

Kan den være rasert så lenge jeg kobla feil?

Evt noen som har gjort dette før?

Den nye var litt kortere å så bittelitt annerledes ut enn den som satt der, men i følge etka, så finnes det kun en type, og det er den jeg har satt på nå.

Jeg kjøpte hovedbremsesylinder på bilextra for et par år siden, der sto det att den var for biler uten bremsekraftforsterker, men den fungerte jo på den br.kraftforsterkeren som satt der.

Setter stor pris på svar her! :=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe forskjell på avstandsstykker og slikt mellom forsterkeren og hovedsylinderen avhengig av om du har den gamle typen (den du hadde) eller den nye typen (den du har nå), husker ikke nøyaktig hvordan det er, men det er ihvertfall forskjell på staget som forbinder stempelet i hovedbremssylinderen med bremsekraftforsterkeren.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat, hm! : mad :

Det finnes mange typer ser jeg, fulgte med en hovedbremsesylinder på br.kraftforsterkeren jeg kjøpte brukt, men denne har kun 2 utganger til bremserør, jeg må ha 3.

Noen som vet hvilken jeg skal bruke?

Denne har jeg nå

http://cn.oemol.com/oem/en_oem_detail/6454/05-0159/METELLI_BrakeMasterCylinder.html

ifølge etka, så er denne her til biler med servo og hydraulisk bremekraftforsterker.(men denne ser annerledes ut igjen, tettere mellom hullene til bremsevæskebeholderen)

http://Http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=qrwmkj45b0v0b2454hwxtp55&partnumber=893611021

Men jeg gidder ikke gjøre no bomkjøp, setter STOR pris på svar her.

Bilen er uten ABS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din har tre uttak fordi du ikke har ABS. Den nederste er til bruk med rund, ikke firkantet bremsevæskebeholder.. :)

Den som satt på bremsekraftforsterkeren du kjøpte, var det en lang med firkantet beholder eller en kort med rund beholder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kort med rund..

om den nederste jeg linka til passer, så kan jeg vel bare kjøpe en ny væskebeholder, evt bruke den som jeg fikk med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, da må du ha kort med rund videre også, da de bremsekraftforsterkerne ikke går om hverandre. :) Beholderen er bare å flytte over. To uttak er for biler med ABS, men mange av de jeg har sett har egentlig tre eller fire, bare blendet med plugger eller luftenipler.

Er det altså bare to hull på den du har, ikke noe som er plugget med luftenippel, blindplugg eller noe sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den som fulgte med har kun 2 desverre :( hadde et håp om att det var flere, men nei.

Den som sitter på bilen har 4 som du sier, men den ene er blenda.

Men da skal den jeg linka til passe?

Lurer på om andre bilmerker lager så mye forskjellig av samme del som VAG : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.