#1 Skrevet Oktober 1, 2011 (endret) Hei, for noen dager siden så rett og slett låste girkassa mi seg i andregir, uansett hva jeg gjør så girer den verken ned eller opp. noen som har peiling på hva dette kan være? evt. hva som kan gjøres med det? er en 2.6l v6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2011 Hei, for noen dager siden så rett og slett låste girkassa mi seg i andregir, uansett hva jeg gjør så girer den verken ned eller opp. noen som har peiling på hva dette kan være? evt. hva som kan gjøres med det? er en 2.6l v6 går den i nødmødus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2011 går den i nødmødus? Vet ikke, merker ingen andre endringer enn at den rett og slett nekter og gire opp/ned, ingen varsellamper eller slikt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2011 Vet ikke, merker ingen andre endringer enn at den rett og slett nekter og gire opp/ned, ingen varsellamper eller slikt... på tiptronic så er det kun 3 gir og revers som virker når den går i nødmodus.også lyser alle lampene til girkassa sterkt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2011 på tiptronic så er det kun 3 gir og revers som virker når den går i nødmodus.også lyser alle lampene til girkassa sterkt da er den ikke i nødmodus, eneste gir som funker er andregir og revers.. og som sagt, ingen varsellamper hørte rykter om at dette kunne skje hvis girkassa fikk dårlig jording, men vet ikke om dette stemmer (for da ville den vell gått i nødmodus?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2011 det ville vært rart at den ikke gikk i nødmodus da..har du søkt på automat-trådene på forumet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2011 det ville vært rart at den ikke gikk i nødmodus da..har du søkt på automat-trådene på forumet? Har prøvd og søke men finner ingenting =( jævla sulland bil. som absolutt skulle stenge klokken 14.00 idag sto utenfor døra dær klokken 14:07! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 1, 2011 kan funke og resette med vagcom. Hadde slikt tilfelle på en S6 c4 en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 3, 2011 kan funke og resette med vagcom. Hadde slikt tilfelle på en S6 c4 en gang. Har fint lite peiling på bilmekking så beklager hvis det er ett dumt spm. Men vagcom? Noe jeg må på verksted for og få gjort eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 3, 2011 Hei, for noen dager siden så rett og slett låste girkassa mi seg i andregir, uansett hva jeg gjør så girer den verken ned eller opp. noen som har peiling på hva dette kan være? evt. hva som kan gjøres med det? er en 2.6l v6 Det høres ut som den har gått i nødmodus. Hvordan oppstod dette ? Var du i fart eller oppførte den seg slik når du startet bilen ? Er det lenge siden du har byttet olje på girkassen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 3, 2011 Det høres ut som den har gått i nødmodus. Hvordan oppstod dette ? Var du i fart eller oppførte den seg slik når du startet bilen ? Er det lenge siden du har byttet olje på girkassen ? skjedde under kjøring.. Men usikker på om det ble sånn under fart eller mens jeg sto stille Kjøpte bilen for bare ett par måneder siden så vet rett og slett ikke når olje er byttet sist.. Noen måte og sjekke om dette bør gjøres? Peilepinne eller noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 3, 2011 skjedde under kjøring.. Men usikker på om det ble sånn under fart eller mens jeg sto stilleKjøpte bilen for bare ett par måneder siden så vet rett og slett ikke når olje er byttet sist.. Noen måte og sjekke om dette bør gjøres? Peilepinne eller noe slikt? Enkelte kasser har peilepinne, andre har ikke. Om du står foran motoren så skal den evt. være bak motoren på høyre side. Jeg ville ha lest ut feilkoder, enten høre med et klubbmedlem i nærheten som har VCDS (VagCom) eller hos et verksted, også ville jeg ha byttet olje og sil såfremt det ikke er byttet nylig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 3, 2011 Tusen takk for svar, har funnet noen som har vag com så skal prøve dette og se om jeg finner en løsning:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 3, 2011 Bare si i fra om du plages, har peilepinne til kassen og eventuell ny kasse om du trenger :-) ta av batteri polen i 10min.. da nullstiller den nødmoduset.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 3, 2011 Girkassa der låser i gir hvis den oppdager noe feil. Skjedde hos meg engang, og da låste den i 3. Ble spenstig kjøring igjennom sentrum Du kan sjekke den store multikontakten under bilen, som går til girkassen. Om jeg ikke husker feil, så ligger den på venstre side. Den kan lage mange uforklarlige problemer ved dårlig kontakt. Så plukk av og spray godt med electro cleaner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 3, 2011 Takktakk For svar! Gleder meg til jeg er ferdig på jobb og kan prøve ut disse teoriene! Håper det funker!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 3, 2011 tok av plusspolen på batteriet en stund og poff så var alt i orden! Men skal ta meg en runde og prøve og finne ut hva som forårsaket feilen.. Var ikke peilepinne på girkassa, bare plugg i peilehullet(idiotisk spørr du meg) men bør være muli å finne nån som har peilepinne jeg kan låne:) dumt og begynne å bytte olje hvis det har seg slik at den er bytta rett før jeg kjøpte bilen:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 4, 2011 Kjøpte peilepinne på møller jeg! Var ikke noe dyrt om jeg ikke husker feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...