#1 Skrevet Oktober 1, 2011 Hei. Har fått meg turbo, manifoild og innsug fra 2,5 tdi fra audi 100 og har planer om å tubokonvertere T4'en. Noen som har gjort dette før med deler fra audi 100? Vet at jeg må lage meg til med eksosen for å skru den på turboen, men ellers noe? Passer 2,5 tdi dysene på 2.4d ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2011 Dysene passer ikke om hverandre da TDI er en direkteinnsprøytet motor ( dyse sprøyter rett i sylinderene ) og 2.4D er med forkammer ( dyse sprøyter inn i et kammer i topplokket før dieselen suges inn i sylinderene ). Innfesting på dysene er heller ikke likt. En annen ting du må lage er olje tur og retur til turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2011 http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=26580 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2011 Dysene passer ikke om hverandre da TDI er en direkteinnsprøytet motor ( dyse sprøyter rett i sylinderene ) og 2.4D er med forkammer ( dyse sprøyter inn i et kammer i topplokket før dieselen suges inn i sylinderene ). Innfesting på dysene er heller ikke likt. En annen ting du må lage er olje tur og retur til turboen. Ja seffølgelig det tenkte jeg ikke på, at 2,4en er med forkammer Tur og retur på oljen bør ikke være så stort problem å få til :-) http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=26580 Ja har sitt på den tråden ;-) Meen den 2,5 turboen å manifoil er fra caravelle, den jeg har er fra audi 100 så er ikke heeeelt likt med tanke på eksosfeste. På min må det lages en brakett på ekosen for å skru den på turboen. Å er ikke sikker på om det er plass til det en gang.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2011 Tipper turbo fra 100 ikke får plass pga torpedoveggen, og at du må hente turbo og manifold fra caravelle/transporter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2011 Selg det du har ifra 100, og kjøp igjen fra t4 tdi.. Lettere for deg det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 3, 2011 Ja er nok d :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...