#1 Skrevet Oktober 1, 2011 (endret) Hei. Har vært ute og kjørt med bilen min(99 S4 2.7t) i hele dag og den fungerte som den skulle. Men etter et stopp på ca 45 min var det ikke så gøy lenger. Bilen starter og har fin og jevn tomgang, men ved pådrag begynner hele bilen og riste. Får ikke noe feilmeldinger i instrumentene. Synes og det er litt annerledes lyd i motor. Noen som har noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2011 vanskelig og si hva det er men få kjørt en test på den og se om det er feiltenning på en av sylyndrene. er jo ikke uvanlig at coilene er def på disse men er jo mye som kan gjøre at den fjusker. risting i bilen er det fra motoren forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2011 Virker som alt kommer fra motor. Rister kraftig i hele drivverket/bilen ved pådrag men med en gang clutch trykkes inn er alt fint. Rister ikke merkbart ved rusing i fri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2011 kan jo være coilen for den kutter når den får belastning og ikke når den går på tomgang uten belastning men det er jo bare gjettning så lenge du ikke har mere og gå etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2011 ser ut til at jeg får maks ladetrykk ved pådrag burde ikke dette gå i nødmodus ved evt tenningsfeil el.lignende? Kan det være svinghjul som har tatt kveld eller vil det da vibrere uansett pådrag eller ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2011 går ikke i nødmodus ved tenningsfeil nei. rister det når du kjører pent også eller bare ved høy belastning på motor/drivverk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2011 det følger turtallet men begynner fra bunn av. Var ute og fikk startet den nå og kan høres ut som om den ikke går på alle sylindre. Litt Snekkelyd i motoren. Vil den vibrere kraftig hvis den ikke går på alle sylindre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 1, 2011 ikke på tomgang og uten belastning så merker du ikke mye på disse 6erne. jeg hadde samme problem på min og der var det ene tenningsmodulen som var deffekt. kan også være feks en coil eller en bensin dyse også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 1, 2011 heller nok mot at det er noe tenningsgreier ja i og med at bilen fungerte eksemplarisk før stoppet på 45 min. Er det noe lur måte og teste tenningsmodulene på`? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 1, 2011 jeg ohma mine og fant ut at en av gjennomgangene var deffekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 1, 2011 ok. Får ta og se litt på det i morgen. Takker for kjappe svar hittil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 1, 2011 har en tenningsmodul du kan prøve men rådal er vel ett stykke fra drammen regner jeg med:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 1, 2011 Det er det. Var der jeg hentet bilen:) Kan gi dg en lyd hvis det evt er det som er feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 2, 2011 jeg ohma mine og fant ut at en av gjennomgangene var deffekt Hvordan gjorde du dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 2, 2011 sorry litt svimmel:-) Du får ikke ohma tenningsmodulen så det jeg gjorde var og ta vag com og så vilken sylynder som fjusket og byttet om tenningsmodulene og da flyttet feilen seg til motsatt bank(sylynder rekke). det du kan gjøre er og dra av en og en coil ledning og se vilken som ikke gjør noe forskjell og så bytte om tenningsmodulene og se om feilen er på samme sylinder eller om den har flyttet seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 2, 2011 Da ser det ut til at jeg bare hadde flaks ved måling av mine tenningsmoduler:) Ohmte bare alle 6 kanaler og målte brudd i den ene. Fikk fatt i en ny tenningsmodul og fikk byttet denne. Bilen fungerer nå utmerket så satser på at det kun var den:) Takk for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 2, 2011 merkelig:-) sitter med en ny tenningsmodul og prøver og ohme den nå og prøvde på den i bilen som var deffekt og får ikke noen gjennomgang i noen av dem: klø : Men det fiksa seg for deg så da er det jo bare vellstand: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 3, 2011 Tror den kansje lader seg ut når den ligger? Fant en link hvor du kobler strøm på den og måler. http://forums.audiworld.com/a4/msgs/1594531.phtml Men jeg bare målte alle 6 i bilen uten strøm på. Jeg målte vel ca 130 Ohm igjennom de som stod på bilen untatt på den ene kanalen som var defekt. På de jeg monterte var det ikke gjennomgang på noen av kanalene:) Gahhde nok bare flaks men det ordnet seg jo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...