Anbefalte innlegg

Heisann

Kjøpt meg en einser med 1.1, (har nå 1.3 polo motor i ) som jeg skal putte min mk3 1.8 8v oppi, har et par spm.

Har søkt meg blå, men finner liksom ikke noe som forklarer alt som trengs for å få denne til å passe.

Stemmer det at høyre motorfeste bare må flyttes litt frem og må snus opp ned?

Må jeg bytte over det elektriske? Bruker ikke monopoint lenger, har to weber 45.

Hvordan blir det da med tenningen?

Gir overføring er vel en grei jobb?

Takker på forhånd for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har et par delebiler stående som du kan få måle på om du vil:) har ikke peiling når det gjelder overføringene men festet må flyttes fram som du alerede har fått med deg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har et par delebiler stående som du kan få måle på om du vil:) har ikke peiling når det gjelder overføringene men festet må flyttes fram som du alerede har fått med deg:)

Høres bra ut :) Akslingene på 1.3 poloen passer vel ikke på kassen, bør kjøpe mk1 1.8 originale vel? Eller brukt?

Såg deg cruisa forbi her om dagen, ser meget bra ut. Eg får ta turen bort ein dag når eg har henta glise :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det du har kjøpt? link? eg har en gti motor som skal være veldig bra stående i den ene delebilen med og akslinger og kasse som du kan få for 500kr mangler insprøytningsystemet men siden du skal ha webere så er ikke det noe problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det du har kjøpt? link? eg har en gti motor som skal være veldig bra stående i den ene delebilen med og akslinger og kasse som du kan få for 500kr mangler insprøytningsystemet men siden du skal ha webere så er ikke det noe problem

Må ikke skrive dette så alle kan se :P Neida. Det høres jo fantastisk ut! Jeg kommer å henter jeg vettu ;)

Kommer hjem fra havet på mandag, så får hente den denne uken, når det passer deg.

Har link til bilen ja. Skal hente den i helgen eller neste uke. Han var vekke denne uken :(

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30638984 :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der ser jo uberstrøken ut senk og felg så blir den konge. er ikke feil med flere einsere i nærmiljøet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagerrydding på gang Lasse? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der ser jo uberstrøken ut senk og felg så blir den konge. er ikke feil med flere einsere i nærmiljøet

Takker, kun sett den på bilder, så håper jeg ikke blir skuffet :)

Senk og felg kommer rett etter motor :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagerrydding på gang Lasse? :P

Få vekk bensindritten:p hehe du har jo en 1,1 l med ombygde fester som han kan se på vis han ikke skulle finne ut av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har bygget om en 1.1 ja?

Hvordan er det med akslinger og gir overføring? Greit arbeid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ombygd når jeg kjøpte den, så ikke jeg som har gjort den jobben nei. Tviler på at akslinger og giroverføring gir mye hodebry.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få vekk bensindritten:p hehe du har jo en 1,1 l med ombygde fester som han kan se på vis han ikke skulle finne ut av det.

Godt jeg kjøre på E85 da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gralla Bjørnar såg rått ud !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gralla Bjørnar såg rått ud !

Thanks Asle. Du går for litt nyare ser jeg, kjøba deg en einer du og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ombygd når jeg kjøpte den, så ikke jeg som har gjort den jobben nei. Tviler på at akslinger og giroverføring gir mye hodebry.

Jeg fikk svar fra VW:

Hei.

Det er svært begrenset hva fabrikken har gitt ut av dokumentasjon for ombygning.

For den type bil du har angir har fabrikken bare gitt ut dokumentasjon for ombygning fra 1,1 til 1,6 75 hk.

Kjenner du han som bygget om din bil? Og fikk den godkjent?

Er det siden det er en 77mod, og at 1.8 8v kom i nyere tid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk svar fra VW:

Hei.

Det er svært begrenset hva fabrikken har gitt ut av dokumentasjon for ombygning.

For den type bil du har angir har fabrikken bare gitt ut dokumentasjon for ombygning fra 1,1 til 1,6 75 hk.

Kjenner du han som bygget om din bil? Og fikk den godkjent?

Er det siden det er en 77mod, og at 1.8 8v kom i nyere tid?

Hei, min er ikke godkjent :P

Får bare papir fra 1,1 til 1.6 75hk ja (har dette liggende for bilen min, men i min står det 1.6 70hk diesel og det har ikke Møller papirer på...) Men får papir fra 1.6 og oppover til GTI mener jeg på, så du får bare kombinere to papirer ;)

Å sette i nyere motor går helt fint, det er verre å sette i eldre faktisk pga. støy og avgass krav bare har blitt strengere med tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, min er ikke godkjent :P

Får bare papir fra 1,1 til 1.6 75hk ja (har dette liggende for bilen min, men i min står det 1.6 70hk diesel og det har ikke Møller papirer på...) Men får papir fra 1.6 og oppover til GTI mener jeg på, så du får bare kombinere to papirer ;)

Å sette i nyere motor går helt fint, det er verre å sette i eldre faktisk pga. støy og avgass krav bare har blitt strengere med tiden.

Ok, skulle ha funnet ut hva jeg må gjøre. Om jeg får tak i en liste på hva som må byttes, er det jo bare å vise dette hos møller, slik de sier det er rette deler som er montert, så rett inn til vegvesenet å vise papir å bil :)

Siden Lasse er så snill og har stilt opp, har jeg(som jeg vet) nesten alle delene for å få dette til.

Men om jeg må kjøpe nye bremser og swaybars, så gjør ikke det noe.

Støy er et problem siden jeg har to doble Weber 45. Men avgass går fint siden jeg kjører på E45.

Må bare ta på noen luftfilter som demper max :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg ser på Meca, har jo 1.1 og 1.8 gti samme bremser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe annet enn originalt innsprut er nok selvmord hvis du har tenkt å få det godkjent desverre :( Da stilles det krav til avgassyklus test som er umulig eller rådyrt å få gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg ser på Meca, har jo 1.1 og 1.8 gti samme bremser?

1.8 GTI har ventilerte skiver, det har ikke 1,1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8 GTI har ventilerte skiver, det har ikke 1,1

Såpass ja, trodde ikke avgass var et stort emne i den tiden :P

Ok, nye skiver å klosser skal byttes uansett, blir en god overhaling på understell å bremser.

Så da er jo de gode nok.

Da mangler vel kun swaybar og få inn nye vekter i vognkort?

Rart om det ikke skal gå greit. Kan jo få store problemer siden jeg kjører med Weber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på at når du hiver på ventilerte skiver så kjøp tilhørende bremseklosser da de er tynnere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, min saksbehandler tok ikke opp syklus test som et tema på min ombygging fra 1.5 til 2.0 16v Weber.

Støy er en faktor og effekt er en annen. Hos meg blir det etter alt å dømme en tur i benken for å bevise at eg ikke har over 139hk.

Endring av max aksel vekt er tilnærmet umulig, og endring av egenvekt tror eg de ikkje skriver inn.

SVV har ombygging papirer til GTI oppsett i dokument lageret sitt, så like greit å bare be de sjekke hvilken krav som settes i dette dokumentet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.1 har ikke WW2 kalipper, de eg har sett har de andre rare kalipperene som krever mye plass utover mot felgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.1 har ikke WW2 kalipper, de eg har sett har de andre rare kalipperene som krever mye plass utover mot felgen..

Stemmer, glemte det i farten siden min allerde har WW2 fra GTD donorbil. : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.