Anbefalte innlegg

Nja, min saksbehandler tok ikke opp syklus test som et tema på min ombygging fra 1.5 til 2.0 16v Weber.

Støy er en faktor og effekt er en annen. Hos meg blir det etter alt å dømme en tur i benken for å bevise at eg ikke har over 139hk.

 

Endring av max aksel vekt er tilnærmet umulig, og endring av egenvekt tror eg de ikkje skriver inn.

 

SVV har ombygging papirer til GTI oppsett i dokument lageret sitt, så like greit å bare be de sjekke hvilken krav som settes i dette dokumentet.

 

SSV, hvem er det, og hvordan kontakter jeg de slik jeg får tak i papirer :)

Da blir det nye kalippere, hva med trommlene bak, de er like?

Du får hive i feil dyser, så blir det mindre gamp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på at når du hiver på ventilerte skiver så kjøp tilhørende bremseklosser da de er tynnere ;)

 

Skal jeg huske, thanks :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SVV skulle det vere (statens veg vesen)

kontakt info i ditt tilfelle blir nok firmapost-vest@vegvesen.no

Det er bare å forfatte en søknad og be de sjekke intern papirene for ombygging til GTI eventuelt bruke 16v ombygging vis du vil prøve deg på mer enn 112hk.

 

Trommelene er større på GTI og dette krever enten last ventil eller strupe ventiler.

I min søknad så søker eg om endring til skiver med strupe ventiler på samme måte som Scirocco 16v (210mm skiver bak og 256mm fremme i mitt tilfelle da eg vil ha større en GTI)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SVV skulle det vere (statens veg vesen)

kontakt info i ditt tilfelle blir nok firmapost-vest@vegvesen.no

Det er bare å forfatte en søknad og be de sjekke intern papirene for ombygging til GTI eventuelt bruke 16v ombygging vis du vil prøve deg på mer enn 112hk.

 

Trommelene er større på GTI og dette krever enten last ventil eller strupe ventiler.

I min søknad så søker eg om endring til skiver med strupe ventiler på samme måte som Scirocco 16v (210mm skiver bak og 256mm fremme i mitt tilfelle da eg vil ha større en GTI)

 

Ok, får sende en søknad da. Skal det være veldig paragraf riktig? Har du din som du sende?

Slik jeg ser hvordan det bør gjøres :) ?

 

Når jeg ser på meca, er det samme mål på 1.1 og 1.8 gti på trommel bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tromlene er helt like. Derimot er bremsesylindrene inni tromlene litt større på GTI (derav behovet for lasteventil);).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tromlene er helt like. Derimot er bremsesylindrene inni tromlene litt større på GTI (derav behovet for lasteventil);).

 

Crap, nok en gang feil :P Kan jeg bruke lasteventilen som står på min mk3 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SVV skulle det vere (statens veg vesen)

kontakt info i ditt tilfelle blir nok firmapost-vest@vegvesen.no

Det er bare å forfatte en søknad og be de sjekke intern papirene for ombygging til GTI eventuelt bruke 16v ombygging vis du vil prøve deg på mer enn 112hk.

 

Trommelene er større på GTI og dette krever enten last ventil eller strupe ventiler.

I min søknad så søker eg om endring til skiver med strupe ventiler på samme måte som Scirocco 16v (210mm skiver bak og 256mm fremme i mitt tilfelle da eg vil ha større en GTI)

 

Virker som du har vært igjennom mye med tanke på godkjenning, send meg gjerne søknader ol. på mail om du gidder. bjornar14@hotmail.com (ja den ble opprettet når jeg var 14 år :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvis målet er godkjenning. Da må du ha hele linja original. Denne fås ny hos Howdiaudi i et annet skandinavisk land med god kunnskap om å brygge deilig pils;). Mener å huske det var en som linka dit for ikke lenge siden. Var overraskende billig også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvis målet er godkjenning. Da må du ha hele linja original. Denne fås ny hos Howdiaudi i et annet skandinavisk land med god kunnskap om å brygge deilig pils;). Mener å huske det var en som linka dit for ikke lenge siden. Var overraskende billig også.

 

Ok, har kjøpt fra disse før. God pris ja, men anbefaler ikke å bestille ting som ikke er på lager. Ventet i måneder på deler :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas. vet du hva som gjør at en må ha lasteventil ved bruk av gti bremsesylindrer bak? har det på min uten lasteventil og kan ikke sei at eg har merket noen ulemper med det, men forstår jo at han må ha det for å få ting godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis du har friske GTI trommler bak så kan den kansje verte litt løs i ræva, men er nok viktigest med struping når en har skiver.

Min blokkerte nesten bak med max struping på last ventilen og skiver.

 

Sjekk mail

 

 

Lasse: Test en max nedbremsing fra 150++ med litt sving på slutten så kjenner du om det er for mye krefter bak.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å huske stempeldiameteren i hodet mener jeg å huske at den er 17,76 på vanlig Golf og 19,.. på GTI (samme på Polo G40 for øvrig).

 

Prøv nødbrems på vinterføre (altså med sånn hvitt på bakken. Ikke slikt tulleføre dere har i vakre Rogaland vinterstid:p), så kan jeg tenke meg at det oppdages ei og annen ulempe;). Har selv, i likhet med mange andre, kjørt med skiver bak (36 mm kalipere) og GTI lasteventil. Det funker helt greit i det daglige liv og med litt tilvenning bra på bane også. Vinterstid var det uslåelig lett å lære seg kunsten å venstrebremse (selv om dette heller hadde mer felles med brekking enn venstrenbremsing). Uten å ha prøvd kombinasjonen du, Lasse, kjører kan jeg se for meg at man vil kunne gjøre lignende erfaring som med skiver og lasteventil.

 

Når jeg tenker etter kan det være verdt å forsøke seg på 3/35 strupeventilene til Cabrio og Scirocco 2 om man vil kjøre tromler bak. Om noen med slik bil hadde kunnet måle diameteren på stemplene til bremsesylindrene hadde vi kanskje kunnet komme fram til noe nyttig her. Veit at Gøran Krogh har to Cabrioer til hogging, så det burde i alle fall være deletilgang for to biler;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så meget for info, med denne infoen skal jeg sende en søknad til SSV. Med de planene jeg har.

Blir å søke om å sette i denne 1.8 8v med Webere :S og bygge understell helt likt originalt gti 8v 112hk :)

Håper det ikke blir avskrekkende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.