Hvordan pusse ned plastikk før lakkering?

Anbefalte innlegg

Skal ha bruksbilen inn til lakkering (forsikringssak) på mandagen, snakka med lakkereren han kunne ta endel smådubbeditter samtidig. Hvordan skal jeg pusse ned plastfangere og et hekkskjørt i glassfiber ? Har også et par øyelokk liggende som er helt nye, trenger de å pusses før lakkering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen lakkerere som har noen tips? Regner med jeg må bruke sandpapir, men hva gir best resultat? Våtsliping? Hvor groft/fint skal dette være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal lakke plast i helga. lakkeren sa jeg bare skulle kjøpe en slipematte medium grov å matte ned litt. deretter skulle han grunne å lakke. går fort å matte ned med den slipematten. du får se resultatet på forum senere. våt pussing er et tidkrevende arbeid. men sjekk med proffe folk. så du ikke : bh : pga det jeg sier. god helg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal lakke plast i helga. lakkeren sa jeg bare skulle kjøpe en slipematte medium grov å matte ned litt. deretter skulle han grunne å lakke. går fort å matte ned med den slipematten. du får se resultatet på forum senere. våt pussing er et tidkrevende arbeid. men sjekk med proffe folk. så du ikke : bh : pga det jeg sier. god helg.

 

Takker :) jobber vegg i vegg med et karosseri-firma, skal stikke inn der å forhøre meg litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved våtsliping\pussing sier de fleste at det er 400 for å matte ned deretter 600 eller 800 som gjelder etter grunning. god helg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen lakkerere som har noen tips? Regner med jeg må bruke sandpapir, men hva gir best resultat? Våtsliping? Hvor groft/fint skal dette være?

Lakkerene er på jobb ;)

Bruk en slipeklut slik som ble nevnt. Hvis det er rå plastikk uten struktur eller grunning er det viktig at du er veldig forsiktig. Bruk en fin slipeklut sammen med vann med lette strøk. Alternativt kan du bruke slipepapir (500) tørt. Hvis det er struktur i plasten (som ulakkerte området på golf mk2 fangere) så kan man bruke litt med trykk på, trenger ikke vann heller. Kan evt. slipes med 320 papir tørt eller 400 hvis det er en sølvfarge (eller kraftig metallic effekt) som skal på delene.

Glassfiberen kan du ta med samme prosedyre som strukturert/grunnet plastikk. Teenger ikke slite seg halvt ihjel, bare matte over jevnt så grunninga har noe å hefte seg i.

Lykke til! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkerene er på jobb ;)

Bruk en slipeklut slik som ble nevnt. Hvis det er rå plastikk uten struktur eller grunning er det viktig at du er veldig forsiktig. Bruk en fin slipeklut sammen med vann med lette strøk. Alternativt kan du bruke slipepapir (500) tørt. Hvis det er struktur i plasten (som ulakkerte området på golf mk2 fangere) så kan man bruke litt med trykk på, trenger ikke vann heller. Kan evt. slipes med 320 papir tørt eller 400 hvis det er en sølvfarge (eller kraftig metallic effekt) som skal på delene.

Glassfiberen kan du ta med samme prosedyre som strukturert/grunnet plastikk. Teenger ikke slite seg halvt ihjel, bare matte over jevnt så grunninga har noe å hefte seg i.

Lykke til! : ja :

 

Takker for god veiledning :) Hva menes med slipeklut da? Hvor får jeg tak i dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha bruksbilen inn til lakkering (forsikringssak) på mandagen, snakka med lakkereren han kunne ta endel smådubbeditter samtidig. Hvordan skal jeg pusse ned plastfangere og et hekkskjørt i glassfiber ? Har også et par øyelokk liggende som er helt nye, trenger de å pusses før lakkering?

Koffør spurt du ikke han Raymond?

Før grunning maks 240tørrslip

etter Grunning 400tørt/800vått

øyelokk grå matteklut

Du våtslipa fangeran med 800 vått hves di e uskada!

Glassfiberfangern må grunnes antar æ å då kan du bruk 240tørr eller rød matteklut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koffør spurt du ikke han Raymond?

Før grunning maks 240tørrslip

etter Grunning 400tørt/800vått

øyelokk grå matteklut

Du våtslipa fangeran med 800 vått hves di e uskada!

Glassfiberfangern må grunnes antar æ å då kan du bruk 240tørr eller rød matteklut!

Sorry så ikje at du hadd prata med han!

Du veit at vi sæll alt materiell så du træng!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du burde vaske dem med avfettnings middel først ettersom det kan sitte igjen rester av voks på fangerne. Mange bruker voks i formene for å få avstøpet til å slippe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delene vil uansett bli vasket med silikonfjerner av lakkereren, det er fast prosedyre, selv med deler som er klargjort til lakk av andre : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.