Bremserørmutter fra helvete!

Anbefalte innlegg

Skulle skifte bremsslanger i dag, men mutteren som sitter på bremsrøret satt dønn fast. Så d blir vel å kjøpe nytt rør, vis ingen har en bedre idè?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rust?

isåfall kan du vel varma shiten til den gløder;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, det var ett bra tips:D må prøv d i mårrå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en luftmeisel eller lignede? Da er det bare å sett meiselen på underkant av muttern(ikke på bremserøret) om kjør meiselen i 2 sek! Da løsner det helt garantert :) Bruk også en ringfastnøkkel med åpning laget til bremserør :)

Dette får du på biltema til 60kr :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt wisegrip tang, gjerne på både "nippel" og mutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmen som beskrevet her funker, og nr du skal skru sammen de nye delene, så bruker du kobberfett på gjengene så ikke det setter seg på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klipp røret og sett på ny nippel? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røra mine har vært på tide å bytte uansett, har bare knekt av driten. Men har også fått de løs med wd40/vannpumpetank/litt varme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klipp røret og sett på ny nippel? :D

Hjelper lite hvis nippelen er rustet fast ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sager av nippelen (så lite av røret du klarer) så setter på ny nippel og lager ny flens!

Gjør jo ikke noe om nippelen sitter fast i bremseslangen da den skulle jo byttes uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men får dere til å flense opp de orginale bremserøra i stål? ser for meg de er veldig harde?? tenker da på om det funker med slikt billig flense verktøy på stålrør? (vet det funker bra på kobberrør )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men får dere til å flense opp de orginale bremserøra i stål? ser for meg de er veldig harde?? tenker da på om det funker med slikt billig flense verktøy på stålrør? (vet det funker bra på kobberrør )

Både ja og nei.

Har fått det til ved ett par anledninger og andre ganger ikke.

Heldigvis har våre naboer på låven proff-flenseverktøy og da går det hver gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått det til med Biltema-verktøyet, men ja, det er hardt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar :) jeg har i mellomtiden ringt en kompis som heldig vis hadde proff verktøyet. så da blir det flens :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er heldig får du dette røret ferdig flenset og bøyd hos Møller for ikke veldig mye penger.. Bytta på en gammel A4 i dag, og de kostet 110kr pr stk.. Da er det bare å klippe av røret nærme slangen, og sette på en 11mm pipe og løsne den som regel...

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.