moment sachs clutch+ grease til drivaksler

Anbefalte innlegg

Ser ut til (og jeg håper det er det) dårlig/gammel simring på inngående aksel i gearkassa.

Uansett tar en liten service på bilen, har byttet clutch belegg, tenkte å smøre opp igjen drivakslinger foran, olje bilen under, skifte bremseskiver alle fire hjul.

1. Noen som har en formening om moment på skruene på clutch-huset? Står 25 Nm i boka, dog original clutch. Sitter Sachs Race Engineering(husker seff ikke nummer)

Pro trim sier de bare fester trykkplate med passe kraft, så d agjordet jeg det samme;)

2. Hva slags fett skal det være inne i drivakslingene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du mener drivknuter. Da skal det være drivknutefett. Biltema har til en hyggelig pris. Art-nr: 36191

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du mener drivknuter. Da skal det være drivknutefett. Biltema har til en hyggelig pris. Art-nr: 36191

Er vel det : flau :

Er biltema greit nok til dette formål mto kvalitet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel det : flau :

Er biltema greit nok til dette formål mto kvalitet?

Tar denne opp jeg i stedet for å starte ny tråd om samme tema.

Hvilket fett er godt egnet til drivknuter?

Har nye knuter på vei, følger jo med der. Men for fremtiden kan det være greit å ha noe stående i skapet. Har kjøpt inn Biltema sitt fett, men er skeptisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar denne opp jeg i stedet for å starte ny tråd om samme tema.

Hvilket fett er godt egnet til drivknuter?

Har nye knuter på vei, følger jo med der. Men for fremtiden kan det være greit å ha noe stående i skapet. Har kjøpt inn Biltema sitt fett, men er skeptisk.

Husker ikke akkurat produsent, men kjøpte 1 kg/ 1liter (husker ikke) med fett på Mekonomen.

Blått spann, tror det var 230 kr eller noe. Tube på 200 g kostet 179. Den er fortsatt ikke tom, og jeg har smørt opp fremre drivaksler to ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.