#1 Skrevet April 1, 2005 På 2000 mod A4 1,8TQ har det ene Xenon lyset gått? Er dette vanlig etter 70000km? Er dette noe man kan bytte selv? Hva koster dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2005 Xenon skal holde i 90000km Møller i Trondheim bytta ihvertfall Xenon pære på en 2001 A6 som hadde gått 67000 kostnadsfritt. Men det spørs om bilen er under 5 år? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2005 Men det er mulig å bytte selv? Ser den ut som en vanlig pære? Hva koster denne og hvor bør man kjøpe denne? Finnes det forskjellige merker, størrelser osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2005 Du kan bytte den selv. Noe knotete å komme til. Det finnes forskjellige merker, men har veeeldig dårlig erfaring med andre pærer enn de som står i originalt. (Osram D2S på Passat 2000) Prøvde med noen jalla pærer fra Torgersen Bil (annen farge 6000K) 2 Virket ikke i det hele tatt, (fikk en som virket tilslutt...) og 1 varte i 4000km. Ikke fått erstatning for den som røyk etter 4000km... etter utall av purringer.. Pris på ny pære ca1100 kr.(Osram D2S) Anbefaler kjøp av 2 nye pærer pga fargeforskjell, så legger du unna den ene som virker, til neste pærebytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2005 Glemte å skrive at ved å søke i forumet på "Xenon" så får du mye info om typer/farger/fabrikat/forhandlere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2005 På en -00 A4 er det sannsynligvis en D2S xenonpære som står i. Den bør være mulig å bytte selv, jeg har gjort det på min -00 A6. Faktisk nesten lettere enn å skifte en vanlig halogenpære. Regner med at merkeforhandler skal ha ca 1200,- pr stk for D2S, hos andre leverandører kan man få en Osram Xenarc D2S for 8-900 kr. Billigst på Biltema, tror jeg, der får kjøpt en pære for 699,- Vet at Torshov også har Osram Xenarc, men har ikke sjekket prisen på dette. Ellers er det bare å sjekke andre steder også, har funnet ut at xenonljus.nu tar rundt 1000-lappen for et sett med to pærer. Her har du forresten en guide til hvordan pæreskifte kan utføres på en S4 -00: http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1213/a1213.php&var= Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 2, 2005 Var innom Biltema forleden og tenkte å sjekke Xenonpæra de solgte.. De hadde ikke slike dyre pærer på lager, og jeg måtte betale depositum for å få bestilt..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 2, 2005 Så det er en Osram D2S jeg skal ha til Audi A4 2000 mod som er facelift. Det er en helt annen lampe til 2001 Passat som har bixenon? Denne guiden på hvordan man gjør det virket lettforståelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 2, 2005 Så det er en Osram D2S jeg skal ha til Audi A4 2000 mod som er facelift.Det er en helt annen lampe til 2001 Passat som har bixenon? Jeg tror de med bixenon også bruker D2S, såvidt jeg vet så er det mekanismene rundt pæra som er forskjellig. Det finnes også D2R pærer, men de brukes mest i reflektorsammenheng (ikke linse) som for eksempel i Volvo og enkelte Mercedes modeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 2, 2005 Det er riktig som Bjørn skriver her, D2S er for linselys (eller ellipsoid som det heter på fagspråket) mens D2R er laget for reflektorlamper. Forskjellen på pærene er plasseringen av brennpunktet og sokkelen, så det tilsvarer i så måte forskjellen på en H1 og en H7 pære for å bruke halogenpærer som eksempler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 2, 2005 Prøvde et søk på google med Osram D2S, men fikk ikke opp så mange sider. Fant ikke noen butikker som hadde noe pris på disse? Noen som vet hvor jeg finner disse til en grei pris? Edit: Disse fant jeg på biltema. Noen som vet om dette er Osram eller et jalla merke? Var det 4000K på Orginale? Xenonlampe for deg som har originalmontert xenonlys. Gir 6 000 K for bedre lysverdi. Levetid ca. 2 000 timer. Se bilens instruksjonsbok for å velge riktig lampetype. Art nr Pris Antall Xenonlampe D2S 6000K 35-15331 699,00 kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 3, 2005 Originale D2S på min nåværende bil og min gamle bil (97 passat med xenon) tror jeg har en fargetemp på 4300K. Hvis de går og jeg må bytte de så kommer jeg nok til å kjøpe 6000K. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 3, 2005 Osram D2S har fargetemp på 4100K, kjørte med 6000K enstund, men synes de ble "for blå" ? mulig det er smakssak. Synes lyset blir sterkere med 4100K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 4, 2005 Skoda forhandleren tar 1500 kr for denne xenon pæra. Så Audi tar vel enda mere da? Noen som vet om noen forhandlere jeg kan høre med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 4, 2005 Møller Trondheim skulle ha 1650,- (VW Delelager) Audi kanskje mere.. Scan Parts i Trondheim selger den for 1090,- http://www.scanparts.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 5, 2005 Torshov Bil tar etter sigende kr 999,- for Osram Xenarc D2S. Det var jo en brukbart god pris når man sammenligner med merkeforhandlers 1650,-. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 5, 2005 Bra fortjeneste det der pr pære!! Det er useriøst fra Møller. Det betyr bare en ting : PRUT! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 14, 2005 Det stod en Philips D2S pære i bilen. Bruker Audi også dette? Stod Ikke noe Kelvin på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 14, 2005 990,- for to pærer på http://www.dybvik-trading.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 14, 2005 990,- for to pærer på http://www.dybvik-trading.no Det står ingenting om D2S hos Kalle, det ser ut som han kun har xenonpærer for ettermonteringssett. Det stod en Philips D2S pære i bilen. Bruker Audi også dette? Stod Ikke noe Kelvin på denne? Det er ikke så nøye hvilket merke de er så lenge de er D2S pærer. Når det gjelder fargetemp så tror jeg originale har 4300K. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 21, 2007 Noen som vet med sikkerhet hvilken pære jeg har på min A4? Har bi-xenon. På delefilmen er det bilde av både D1S og D2S. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...