Audi C5 A6 Klimaanlegg fryser til is? og blåser dårlig!

Anbefalte innlegg

Klimaanlegget fungerer helt normalt med en gang jeg begynner å kjøre, men etter en stund så blåser det bare dårligere og dårligere. Og det kommer mye dugg på rutene.

Åpnet pansere og så dette røret var frossent hele veien:

30t2eyh.jpg

Noen som vet hva som er gale? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder?

Feil gassmengde ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det er is på det røret er helt normalt under visse forhold, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det skal være en sensor på fordamperen (inni varmeapparatet) som skal regulere slik at det ikke iser igjen der. Tid for å lese av feilkoder. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder?

Feil gassmengde ?

Lite gassmengde du mener?

Har flere som har kommet med det forslaget. Har nettopp byttet pollenfilteret for det gamle såg ikke bra ut, og sjekker først om dette har noe innvirkning. Vist det blåser like dårlig får jeg fylle på ny gass :)

At det er is på det røret er helt normalt under visse forhold, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det skal være en sensor på fordamperen (inni varmeapparatet) som skal regulere slik at det ikke iser igjen der. Tid for å lese av feilkoder. ;)

Takker for svar ;)

Har fått noen forslag fra folk, og de fleste sier at det kan være lite gass igjen...

Men som nevnt ovenfor, har nettopp byttet pollenfilteret siden dette var ganske så tett. Vist dette ikke forandrer noe, så skal jeg få fyllt på ny gass.

Vet du om det er mulig å komme til denne sensoren på fordamperen for normale folk? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp funnet ut at når jeg setter klimaanlegget på Econ, så iser av røret og viftene fungerer normalt.

Noen som har noen idéer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm interesant, eg har nettopp opplevd noko lignande , masse dugg på det røret som du har is på,det drypet så mye under bilen at eg trodde det var vannlekasje en plass..klimaet virker ok..

kan dette "Fylle" bilen med vann ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm interesant, eg har nettopp opplevd noko lignande , masse dugg på det røret som du har is på,det drypet så mye under bilen at eg trodde det var vannlekasje en plass..klimaet virker ok..

Ganske så normalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det kan det,spørs hvor du har drenering til det, hadde problem på kjerringa sin opel vectra 2000model att det ble våt i dørken å der va den en slange som lå knekt over styresnekken, å når jeg fant dette ut rant det ca en halv liter vann ut,men vet ikke om det er slik på vag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.