#1 Skrevet Oktober 6, 2011 Hva skal man se spes etter på en passat tdi 4 motion highline stv? Tenkte å ta med vagcom evt, hvor er diagnosepluggen? Gjelder en 2.0tdi 140hk gått ca 130.000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2011 Hva skal man se spes etter på en passat tdi 4 motion highline stv? Tenkte å ta med vagcom evt, hvor er diagnosepluggen? Gjelder en 2.0tdi 140hk gått ca 130.000km Er ikkje pluggen i armlenet framme under matta? Eller i dashen? Eventulet her! http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=95491 EDIT: under rattet over pedalene sånn eg forsto det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2011 Se etter zinkslipp rundt takrails og på dører, både utvendig og innvendig. Slakk i tannstang, vibrasjoner i svinghjul, feil på parksensorer, slitasje på sidestøtter på stoler, skjeivslitte dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2011 I tilegg til det som er nevnt over, er vanlige feil at toppen på disse har en tendens til å sprekke, dysene ryker (svindyre..), dieselpumpa i tanken dauer, tandempumpa kvelder og sender olje i dieselen, spjeldene i innsuget løsner og ramponerer stempler og topp. Styr langt unna 2.0l Tdi 16v, det er den nye 2.5l Tdi V6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2011 2.0l tdi har eg og hørt dårlige rykter om, 1.9 er mykje tryggare:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 6, 2011 Vibrasjon på svinghjul er det på 08 2.0 tdi manuell og? Får av og til en svak during i min. Slipper opp og gasser igjen så er det som regel borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2011 Er denne 16v da? Trodde de ble 8v når de kom med DPF, ca rundt 06...? Men for all det! Mulig jeg er helt på jordet her nå, altså... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 7, 2011 Så er det også ganske stor forskjell på pumpedysemotor og common rail, men i 2006 var det uansett bare pumpedyse, første 2-liter common rail kom vel ikke før 08/09.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 7, 2011 I tilegg til det som er nevnt over, er vanlige feil at toppen på disse har en tendens til å sprekke, dysene ryker (svindyre..), dieselpumpa i tanken dauer, tandempumpa kvelder og sender olje i dieselen, spjeldene i innsuget løsner og ramponerer stempler og topp. Styr langt unna 2.0l Tdi 16v, det er den nye 2.5l Tdi V6. er 2.0l 8v jeg skal se på, mener du dette og er en dårlig motor med trøbbel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 7, 2011 7 års garanti på dyser nå på 2,0tdi mener jeg.. (om det også gjelder ledningsnett++ kan jeg ikke si) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 7, 2011 kan da ikke være så ille? Er jo folk som har og kjører disse bilene med slike motorer som har gått langt over 200.000km ute problemer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 7, 2011 jeg hadde en, eneste som jeg plagdes med var at dysene måtte byttes, detta var jo garanti ellers så vill jeg anbefale passat 2.otdi:) konge bil. 140hk diesel, og 2 tonn hengervekt, perfekt for meg i alle fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 7, 2011 fatter har sånn motor. bare tull med den er 100% enig i at det er den nye 2,5v6 dritten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 7, 2011 fatter har sånn motor. bare tull med dener 100% enig i at det er den nye 2,5v6 dritten Hva tuller? Like før jeg vurderer å kjøpe med volvo v70 awd d5 2,4 istedet..... Hva ellers skal jeg kjøpe om jeg skal ha passat 3c med 4wd om man ikke burde kjøpe 2.0tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 7, 2011 jeg har kjørt på min ca 60.000 og det eneste som har skjedd der er ledningsnettet til dysene. dette gikk på garanti. ellers har det ikke vært noe tull. har også hatt en touran med samme motor og den kjørte jeg også nesten 60.000 med uten noen som helst problem. tror nok dette er et veldig trygt kjøp dersom du tar litt forhåndsregler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 7, 2011 Ble litt skepisk no, men.. Vi får se... har en volvo v70 d5 awd 185hk på lur... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 7, 2011 Tror ikke volvon er noe bedre...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 7, 2011 Tror ikke volvon er noe bedre...... får egentlig en bil med mer utstyr, større og mere moderne motor iallefall for samme pris ca. får jo da 2,4d 185hk 5 syl CR motor med manuell 6 trinns kasse såklart. Er vel ganske skuddsikre di motorene iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 7, 2011 Min gamle 2007 Passat stv 2.0'tdi 4m står til salgs hos Johnsen bil Harstad:) Denne er dyser, ledningsnett ++ byttet på fantastisk velholdt bil. Kmstand rundt 80 tror jeg, pris hos merkeforhandleren rundt 300 med 12 mnd bruktbil garanti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...