LED Tåke, og parklyspærer. Parklys fungerer ikke + Feilkoder i FIS

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg monterte LED tåke, og parklyspærer i dag.

Første problem er at parklysene ikke fungerer. Har testet selve pærene, og de funker. De funket riktignok når jeg drev å monterte de, men så fort jeg startet opp bilen, og den kjørte selvdiagnose så sluttet de å fungere. : bh :

Vil de fungere hvis jeg koder vekk feilmeldingen med VagCom?

Får også feilmelding i FIS på tåkelysene, men disse fungerer.

Takker for alle svar.

bilde13.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du pærene og er de beregnet på CAN-BUS? Da skal de i så fall ha en motstand/resistor for å erstatte motstanden i glødetråden som ikke nå er der i og med du har satt inn LED.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du pærene og er de beregnet på CAN-BUS? Da skal de i så fall ha en motstand/resistor for å erstatte motstanden i glødetråden som ikke nå er der i og med du har satt inn LED.

De er kjøpt på autolights.no

De har som du sier ikke innebygget motstand. Men de fungerte jo før bilen kjørte selvdiagnose, så lurte på om det ville fungere å kode bort feilene med Vagcom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører ikke bilen selvdiagnose umiddelbart etter start av motor da?

Så langt jeg vet er det ikke mulig å omprogrammere sjekken på lys vha VAG-COM... Men jeg har tatt feil før :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører ikke bilen selvdiagnose umiddelbart etter start av motor da?

Så langt jeg vet er det ikke mulig å ompgrammere sjekken på lys vha VAG-COM... Men jeg har tatt feil før :)

Jo, men jeg testet lampene når jeg drev å monterte de. Brukte da bare bryteren, ogmda ble det lys. Det var først når jeg startet bilen etter montering at lampene sluttet å fungere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt litt over her Per, så må du montere motstand på de for at de skal funke :) Det er ikke vanskelig i det hele tatt! Hør med der hvor du kjøpte de, om hvor stor motstand du må ha.. Enten kan du bruke strømtyver, eller lodde de på.. Er du flink med loddebolten så bør det ikke ta mer enn 5, 10 min på hver pære :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt litt over her Per, så må du montere motstand på de for at de skal funke :) Det er ikke vanskelig i det hele tatt! Hør med der hvor du kjøpte de, om hvor stor motstand du må ha.. Enten kan du bruke strømtyver, eller lodde de på.. Er du flink med loddebolten så bør det ikke ta mer enn 5, 10 min på hver pære :)

Hei Kristian.

Ja, det stemmer det. Jeg bestilte like så godt nye pærer i går kveld, denne gang med innebygget motstand : dum :

Håper autolights.no sender de i dag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kristian.

Ja, det stemmer det. Jeg bestilte like så godt nye pærer i går kveld, denne gang med innebygget motstand : dum :

Håper autolights.no sender de i dag :)

Ja sånn kan du også gjøre det :P

Fikk du byttet de andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sånn kan du også gjøre det :P

Fikk du byttet de andre?

De andre? Tåkelysene? De funker fjell :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De andre? Tåkelysene? De funker fjell :D

Ja, de gamle? :) Får du ikke feilmelding på tåkelysene da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de gamle? :) Får du ikke feilmelding på tåkelysene da?

Nei, med de gamle glødepærene får jeg ikke feilmelding. Det var først etter jeg monterte LED at FIS krangla.

Men de feilene koder jeg vekk med VagCom hvis noen vil hjelpe.

Parklyspærene bestilte jeg nye med motstand fra autolights.no : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør her, jeg kjenner ikke til prisene hos autolights, men slike pærer kjøper man på ebay til en brøkdel av prisen sammenlignet med norske butikker...

Søk etter "Hxx LED CAN BUS" og du vil ha mye å velge mellom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.