Mulig å reklamere på punktert dekk?

Anbefalte innlegg

Kjørte idag på hovedveien så plutsligt hørte jeg ett svakt "poff" å når jeg gikk ut av bilen så hørte jeg de lakk luft ut av dekke. tenke nå har jeg kjørt over en spiker eller noe slik, men når jeg tok av dekke var de bare en en liten stripe på 2-3mm som hadde revna midt i dekkveggen, altså på siden. Det er ikke noe merker på hverken dekk eller felg kun en revne. dette er ett helt nytt dekk gått maks 200km.

 

er det noe mulighet å reklamere på noe slik eller kommer bare de til å si at jeg har truffet en kvass kant eller lignenede

 

takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring forhandleren med en hyggelig stemme og forklar situasjonen, spør om de har hørt noe ifra leverandør om en mulig produksjonsfeil eller noe slikt.

 

Noe jeg har lært i slike situasjoner er at opptrer man ydmykt og høflig så er de fleste villig til å hjelpe deg som kunde - uansett årsak :)

 

Om det er garanti/reklamasjon på dekk vet jeg desverre ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp nye Nokian dekk hos Vianor og fikk ett års garanti fra Nokian, hvor dekket blir enten reparert eller erstattet hvis det ikke lar seg reparere. Jeg vet også at Dekkmann har en fornøydgaranti...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har lert meg det er bedre å verr ydmyk å litt forsiktig enn å dure inn døra å kreve nytt dekk :P

 

Tviler på det er garanti på budget dekk :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkmann har også punkteringsgaranti...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tok dekket av felgen å såg både fram å bak å opp å ned, å de kom fram til at de ikke kunne se noe som tilsa reklamasjon, mn fekk 50% rabatt på nytt dekk så ser meg fornøyd med det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tok dekket av felgen å såg både fram å bak å opp å ned, å de kom fram til at de ikke kunne se noe som tilsa reklamasjon, mn fekk 50% rabatt på nytt dekk så ser meg fornøyd med det ;)

 

Hvis dekket er nytt og det har revna på siden av dekket og det ikke er noe tegn på at det er noe på din bil som er årsak så burde du vel fått et dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er enig i det, men det blir umulig for hverken han eller meg å si hva som har skjedd, er tross alt billigste sort dekk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke vært borti en fortauskant eller lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei! :D jør kje sånt ;) har vell sikkert vert maks uheldig å truffet kanten på noe, syns jeg hørte noe som slo i hulbuen en gang på den turen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har no sett seg villig til å sjekke saken skikkelig hvertfall, ikke verst bare det, hvis du bare betalte halv pris på nytt dekk og de satt det på igjen til deg så høres det ut som en "fair deal" for begge parter.

Men det skal ikke være sånn at bare for at det er billige dekk så skal man liksom regne med at det plutselig kan revne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.