Merkelig lyd av ny audi a4 2012

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en ny Audi A4 2012 Avant Quattro 2.0 TFSI E85.

Når bilen har stått parkert og jeg setter meg inn for å kjøre så hender det (ikke alltid) at jeg hører en form for skrape lyd i det jeg ruller i veldig lav hastighet framover eller bakover. Denne lyden forsvinner etter ca. 5-10m.

I tillegg så hører jeg en mekanisk lyd i det jeg har kjørt noen meter og kommer opp i ca. 10km/t. Jeg kan også merke på pedalene at noe skjer. Kan kanskje oppfattes som et lite slag inne i bilen som forplanter seg i pedalene.

Etter at jeg har kjørt noen meter så er all lyd borte og alt virker normalt. Selv om jeg da bremser ned å kjører veldig sakte så hører jeg ingen ulyder.

Men, dersom jeg parkere bilen og lar den stå over natta så skjer det samme igjen dagen etter.

Noen som kan tenke seg hva som er problemet eller om dette er normalt?

Jeg har jo selvfølgelig garanti på bilen men det blir vanskelig å fram provosere denne lyden når jeg kommer fram til møller da bilen må stå parkert lang tid før dette skjer igjen.

mvh,

Leif Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.