2.5tdi AAT R5, større dyser - vibrasjoner under pådrag

Anbefalte innlegg

Har fått byttet til PP764 på AAT'en nå som står i en '97 A6 med 240000 på telleren. Det gjorde jo underverker (for bilen, kanskje ikke for miljøet... : fis : ), men under fullt pådrag i 4. og 5. gir så merker jeg noen vibrasjoner i bilen. AAT skal jo ha enkeltmassesvinghjul etter det jeg har lest, det gjelder vel for alle årsmodeller? Noen som har peiling/forslag på hva som kan skape vibrasjonene? Har ikke testet så veldig mye ennå, men vibrasjonene kommer fra ca 2200rpm og oppover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får sterkere og sterkere mistanke om at jeg har dobbeltmasse, noen som kan bekrefte det? Er forresten 5-trinns kasse på bilen.

Er greit å vite om det bare er det, eller om det er noe annet som kan forårsake vibrasjonene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får sterkere og sterkere mistanke om at jeg har dobbeltmasse, noen som kan bekrefte det?

 

Ja, det er det orginalt i din bil.

 

Der er også normalt med slike vibrasjoner i svinghjulet med såpass moment som du nå har fått. Det er bare å avpasse pedalen litt på lave turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, da vet jeg det og slipper funderingen på hva som kan være galt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, vet du/noen om svinghjulet som står på min AAT er det samme som står på AEL? Altså, er AEL sitt kraftigere?

Hvilke turtall er det andre merker disse vibrasjonene på? Jeg merker det i alle fall opp til 3000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde vibrasjon i min AEL fra ca 1800 - 2800. Ble borte med singelmassesvinghjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ble bilen med enkeltmassesvinghjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en AEL som er max chippet til 190 hk med orginale dyser som ikke hadde noe vibrasjoner mellom 1800 å 2800 rpm, men da jeg skifta chluch fant jeg ut at det var litt for mye bevegelse i singhjulet mitt, så derfor sveisa jeg det bare, ( gjorde det om til enkeltmasse) men da kom disse vibrasjonene det snakkes om her, har nå fått tak i nytt orginalt svinghjul fra E-bay.de som jeg ikke har fått montert ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ble bilen med enkeltmassesvinghjul?

 

Bilen durer mer ved pådrag på veldig lavt turtall. Men ellers merker jeg ingen forskjell. Men jeg brukte opp igjen clutchlamell fra AEL på AAT svinghjul og AAT trykkplate. Så kan hende det blir litt ekstra during av det da AEL lamell har fjærer som står til at det skal være dobbelmassesvinghjul. Har et AAT enkelmasse svinghjul liggende hvis du er interessert. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.