#1 Skrevet Oktober 7, 2011 Fikk montert turbotrykksmåleren i går, da jeg hadde store mistanker om dårlig ladetrykk. Åh joda bilen lader kun 0.5-0.6 Stort forbruk er det også blitt. Noen som har en liten pekepinne om va dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2011 Du finner årsaken her i samletråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 Utfordringen er å vite hvilken av de mange trådene som er fasiten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2011 Har trålt gjennom alt nesten, uten og finne noe svar Prøvde og nappet ut kontakten til LMM i går, fusket litt på tomgang til og begyne med 3-4 sekund. Tok meg en rask prøvetur og merket absolutt ingen forskjell. Kansje stor mulighet for at det er LMM som har tatt kveld? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2011 Fikk montert turbotrykksmåleren i går, da jeg hadde store mistanker om dårlig ladetrykk. Åh joda bilen lader kun 0.5-0.6 Stort forbruk er det også blitt. Noen som har en liten pekepinne om va dette kan være? Hvorfor har du montert et turbotrykksmåler når du har en i dashbordet? Hvis det er fordi denne står på konstant én BAR i trykk har du mest sannsynlig feilen din der. Sjekk da under det sorte dekselet som står rett over bakkant av motoren, der er det et filter for inntak av ladetrykksmåling til hjernen. Den bruker å hoppe av. Eller så har N75 ventilen din tatt kvelden. Dette er magnetventilen i forkant av turboen din som regulerer hvor mange BAR over grunntrykket (0.6 Bar med original WG fjær) turboen skal lade. Denne koster 750 kroner ca og bruker ofte å være en synder i slike sammenhenger. Men som Steinar sier, alle disse svarene ligger i forumet fra før av. Med tanke på det store forbruket, så er det vel lurt å nevne hvor stort det er. Ikke sikkert det er unormalt stort da disse fine femmer-maskinene er ganske tørste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2011 Trykktest systemet ditt. Dette er den beste måten å begynne feilsøking på. Det er mange plasser det kan lekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2011 Hvorfor jeg har montert turbotrykksmåler er ganske så enkelt, Stoler ikke et fnugg på digitale målere! Tror jeg skal gjøre som Rune sier og trykkteste først Tror kvitterings bunken kommer til og bli stor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...