Flassing av klarlakk på felger. What to do?

Anbefalte innlegg

Ser klarlakken har begynt å flasse av på felgene på BMW'n.. Disse er 3 mnd gamle, men er gått ut av produksjon. Var så heldig å få de to siste som var på lager :P Så det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre.. Hvordan er det å fjerne klarlakken og bare polere kantene, er det holdbart, eller bare mye jobb å holde fint? Evt få lakkert på nytt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer jobb å holde fint, men mye finere uten klarlakk synes jeg.. :)

 

Alternativet blir jo å pusse av klarlakk, få frem glans og lakke over igjen som du sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer jobb å holde fint, men mye finere uten klarlakk synes jeg.. :)

 

Alternativet blir jo å pusse av klarlakk, få frem glans og lakke over igjen som du sier.

 

Det jeg også mente at de blir blankere og finere uten klarlakken. Men klart, større fare for skader? Kan vel bruke noe Duxola eller noe for å få vekk klarlakken? Skal ha av dekkene til vintern uansett da jeg skal ha nye. De billighjula som fulgte med pakka støyer jo så det høres ut som alle 4 hjullagre er ødelagt..heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Større fare for skader ja med tanke på riper, mer vedlikehold, men som du sier absolutt finere.. :)

 

Kan fint bruke duxola, bare passe på at du ikke får det på noe annet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Null problem med ubehandlete polerte kanter, så lenge du vasker de godt og polerer de en gang i ny og ne. Også viktig å ikke bruke billig syreholdig felgrens eller å få kjørt med de i salt, for da er det gjort:p

 

Duxola fungerer fjell på å fjerne klarlakk fra kanter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sommerhjul, så blir ikke så mye saltkjøring med de :P Jeg skal hvertfall ikke ha 19" vinterhjul..heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.