Anbefalte innlegg

Bytta om til vinterdekk i dag på min 2010 VW Passat. Rattet står noe skjevt når jeg kjører rett frem etter jeg la om til vinterdekk. Dette skjedde ikke når jeg hadde sommerhjula på. Dekktrykk er ok, og dekka er nesten ikke slitt. Hva må til? Hjulkontroll? Spissing? Går noe av dette på nybilgaranti eller må jeg ut med flere tusen for å rette opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er sommerhjula slitt skjevt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde akkurat samme problem på min gamle A4 B5. Når jeg hadde sommerhjula på så var rattet helt beint men når vinter hjula kom på så blei rattet skjevt. Dette skjedde hver gang jeg la om til vinterdekk. Når jeg bytta tilbake til sommerdekk så var rattet beint igjen. Jeg fikk da en firehjuls kontroll når vinterdekka sto på og da blei rattet bein. Men når jeg da bytta tilbake til sommerdekk så var rattet skjevt.

Måtte da på nytt få ny firehjuls kontroll for å få rattet beint på sommer hjula.

Etter dette så solgte jeg vinter hjula og bytta dekk på felgene mellom sommer og vinter. Da var alt bra.

 

Når jeg nevnte dette på verkstedet og spurte om hjelp så lurte de på om jeg var full eller om jeg hadde røyka noe jeg ikke hadde tålt for dette hadde de aldri hørt om :)

 

Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg men nå vet du at du ikke er alene med dette problem.

 

mvh,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt se hva som gjør at rattet blir skeivt. Annleggs flaten til felgen ligger jo mot samme nav?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt bilen inne til firehjulskontroll/spissing. Rattet står fremdeles noe skjevt etter justering. Vil kreve ny justering etter som rattet fremdeles står like skjevt. Men det virker litt rart hvis jeg må gjøre dette hver gang jeg skifter dekk for å få rattet til å stå beint, slik skal det da ikke være på en 2010 modell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.