#1 Skrevet Oktober 8, 2011 Fikk opp feilkode 00526 "Brake Light Switch" og byttet denne bryteren på bremsepedalen. Byttet i samme slengen batteriet. Nå har jeg fått to feilkoder som ikke var før jeg byttet bremselysbryteren; 01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201): Implausible Signal Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) active Possible Causes Brake Pedal Switch (F) faulty/jammed Brake Pressure Sensor 1 (G201) faulty Possible Solutions Check/Replace Brake Pedal Switch (F) See Measuring Value Blocks (MVB) Check Brake Pressure Sensor 1 (G201) See Measuring Value Blocks (MVB) Check/Replace Brake Electronics Control Module (J104) and/or ABS Hydraulic Unit (N55) Special Notes When found in Bosch ESP Brake Systems: The Bosh 5.x ABS modules drop communication at road speeds which makes it difficult, if not impossible, to log live measuring block hidden. If the Brake Light Switch is suspected as faulty and causing a G201 fault: Try logging the Engine or Transmission for brake light switching. Drive with the Cruise Control on and see if the system works as per design. If the CCS will not operate or the CCS does not shut off when the brakes are applied the Brake Light Switch may be faulty. Category: Fault Codes Categories Main Page Fault Codes Diagnostic Procedures Control Module Maps Meta Log in 01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30 Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) active Possible Causes Temporary Supply Voltage Interruption Steering Angle Sensor (G85) faulty Steering Column Control Module (J527) faulty Possible Solutions Perform Steering Angle Sensor (G85) Adaptation See Vehicle specific Diagnostic Procedures for Details Check/Replace Steering Angle Sensor (G85) Check/Replace Steering Column Control Module (J527) Special Notes When found in Audi A4/S4/RS4/Cabriolet (8E/8H): Brake Electronics, these are the most likely causes if the Basic Setting fails or the Fault comes back shortly after clearing. See TPI 0984403 for further details. MY 2001: Steering Column Control Module (J527) was the most common fault MY 2002: Steering Angle Sensor (G85) was the most common fault MY 2003/2004: Experience has shown the Steering Angle Sensor (G85) were the only cause, Steering Column Control Module (J527) were not defective yet. MY 2006: Steering Column Control Module (J527) was the most common fault Category: Fault Codes Har prøvd å lese og søke litt rundt her på forumet. Kan det være at ESP-enheten må programeres på nytt? Noen forslag på hva feilen kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2011 Noen som har hatt lignende feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2011 01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201): Implausible Signal = vanligvis bytte abs enhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2011 Har lest litt på nettet og funnet ut at jeg muligens har montert bremselysbryteren feil... Hadde ingen av disse to nevnte feilene (01826 og 01435) før jeg byttet bryteren. Hadde bremsepedalen helt ute, mens jeg monterte den nye bryteren på plass. Skal visstnok ikke ha pedalen helt ute etter hva jeg har skjønt. Skal kjøpe ny bryter og prøve på nytt i morgen. Noen som vet hva som er riktig montering av denne bryteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2011 Saken løst! Kjøpte ny bremselysbryter og monterte denne riktig = alt av feilkoder borte vekk Bremsepedalen skal altså ikke flyttes på når ny bryter vris på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2011 Bra at du fant ut av det, sliter med noe av det samme. Lyste bremselysa konstant når du hadde denne feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2011 Bra at du fant ut av det, sliter med noe av det samme.Lyste bremselysa konstant når du hadde denne feilen? Mulig da at clutch posisjonsgiver er gåen. Hvilken bil ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 10, 2011 Bra at du fant ut av det, sliter med noe av det samme.Lyste bremselysa konstant når du hadde denne feilen? Bremselysene lyste ikke konstant. Merket ikke så mye annet enn at det røde "bremsevarsel ikonet" tentes da jeg startet motoren. Det slukket raskt og jeg trodde først det var lite bremsevæske. Jeg leste ut koden "00526" Brake Light Switch Sporadic - Implausible signal. Kjøpte bremselysbryteren (140 kr), men monterte den som nevnt feil første gangen. Fant en "how-to"-guide på nettet som sa at pedalen skulle holdes tilbake idet bryteren ble klikket på plass... Deretter kom to nye feil som nevnt over. 01435-feilen henger sammen med at bremselysbryteren var feil montert. 01826-feilen kom pga jeg byttet batteriet. Den ble slettet av seg selv etter at jeg kjørte litt med bilen. Så nå er det lykke igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...