Noen med 46,5mm fres/bor som kan ta en liten jobb?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har powerflexforinger jeg skal ha i forstillingen, men de nye bærearmene er 45mm og foringen jeg skal ha i er 46,5mm..

Noen som vil ta på seg jobben å borre opp to bærearmer?

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også muligt å dreie av powerflex foringene...bare som et lite tips;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også muligt å dreie av powerflex foringene...bare som et lite tips;)

 

Som er ca 200 ganger lettere enn å bore i en bærearm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lettere å dreie plast enn frese stål ja, men pass på å ikke ta av for mye så de blir løs inni der, skal være litt tyggemotstand ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som er ca 200 ganger lettere enn å bore i en bærearm.

 

Og litt mere sikkert og lovlig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

klarer da å få pressa 1.6mm overdim inn i bærearmen da vel? litt ape-ronk (les. fett) og litt kreativ løsning på pressa ;)

mye tightere uten risiko for att noe skal bli for slapt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass med reaksjon ja, da får det bli motsatt, dreie ned foringer istedet!

 

Pressa mener jeg klarer 20tonn, men så for meg at hel foringa ville gå til H med så mye overdim, hva tror folket om foringen dreies ned 1mm så det blir 0.5mm overdim istedet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass med reaksjon ja, da får det bli motsatt, dreie ned foringer istedet!

 

Pressa mener jeg klarer 20tonn, men så for meg at hel foringa ville gå til H med så mye overdim, hva tror folket om foringen dreies ned 1mm så det blir 0.5mm overdim istedet?

 

For mye overdim så risikerer du at bære-armen sprekker og. Vet om et par det har skjedd med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke foringene kjøpt spesifikk til bilmerke/modell da?

Og bære-armene er original, eller lik original?

 

Da vil jeg isåfall tro at det er riktig overdim på dem.

Synes ikke 1,5 mm overdim på diameter høres mye ut. Hadde det vært stålhylser på foringene hadde det vært en annen sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, men det er ikke Møller-del så de jeg har kjøpt har jo blitt støpt etter noe, og spørsmålet da er om den hadde riktige mål..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

P.flex foringene er innkapslet i en messinghylse, kan dreie den, men hullet i bærearmen er ennå ovalt, så det er et problem, er ikke mye hullet skal opp, halv mm.. Men for mye til å presse inn foringa..

 

Edit: Ikke messing, men elforsinket stålhylse, så en kan ikke bare dreie litt av foringa. Original indre foringa også sitter inni en stålhylse, men mye tynnere, så den gir seg når en presser den inni. Powerflex har laget noe litt mer solid :D

 

Har målt litt mer nå, og powerflex-foringa er 46,55mm, og bærearmen er fra 44,99-45,50mm. Må nok få frest/boret opp bærearmen til 46,40-46,50mm.. Skal ikke gjøre noe det, blir ikke snakk om noe nevneverdig svekking av bærearmen dette. Større skade vil skje om vi prøver å presse foringa inn i bærearmen som det der - hvilket ikke engang vil la seg gjøre. Skulle gjerne gjort dette hadde jeg hatt tilgang på skikkelig bormaskin eller en fresbenk..

 

i.php?a=other%2FZenDrop&i=DSC_0101.JPG&w

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ihvertfall way utenfor mitt kunnskapsområde, noen som kan hjelpe meg her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ihvertfall way utenfor mitt kunnskapsområde, noen som kan hjelpe meg her?

 

Ja, men her ikke der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.