Spesifikasjon på Sdi og Tdi kamaksler

Anbefalte innlegg

Lurer på om det går an å bruke Sdi kamaksel som trimkam i Tdi.

 

Er det noen som kjenner spesifikasjonene på disse kammene. Det blir kammer fra 1995 til 2000. Motorkode for Tdi fra denne tiden er AGR. Kjenner ikke for Sdi.

 

Følgene motorer har lik topp.

•AGR (TDi)

•ALH (TDi)

•AHF (TDi

•ASV (TDi)

 

•BEU (TDi)

•AGP (SDi)

•AQM (SDi)

 

Sdi-kammer i følge annonse på eBay:

http://www.ebay.de/itm/Nockenwelle-Seat-Toledo-I-1-1L-1-9-SDI-TD-91-99-/400241529031?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVW&hash=item5d304110c7

OE-Nummern:

028 109 101 D

028 109 101 G

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke mange vet dette, men håper noen gjør:) For det hadde vært grei info: rock :

Jeg ville prøvd og sende en mail til km-cams i oslo:)

 

 

Eneste jeg kan bidra med er en orginal AHU 1.9tdi kam:

9.5mm løft.

236° Duration.

111° Nockvinkel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg googlet dette litt, og fant noe på et tysk forum. En fyr der anbefaler tydeligvis ikke å bruke SDI kam på TDI...

 

http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=18966

 

Fährst du jetzt eine Saugerwelle im Turbo, so verringerst du den Gesamtwirkungsgrad.

 

"Kjører du med sugekam i en turbo, så forringer du virkningsgraden."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.