Ettermontere Multifunksjonsratt Audi A4 2008

Anbefalte innlegg

Hallo folkens : vinke :

Jeg og min kjære audi har det veldig så fint, men jeg har sykt lyst på S-line multifunksjonsratt...

Da det selvfølgelig ikke er i min bil:/

Jeg lurte egentlig bare på om noen har peiling på hva det ville kostet på verksted sånn ca...

eller er dette noe jeg klarer å legge opp selv, hva må gjøres liksom??

Tusen takk på forhånd :)

Mvh Pål Erik Pedersen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha du nå spør du vanskelig :P

må jo bare innrømme jeg ikke er heelt sikker på det du, how 2 find out?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med tanke på bildet ser det ut som B7, om dette er din bil så klart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta på min bil, det er en A3 vell og merke.

Men det er bare å ta ut Airbagen som sitter i to skruer på baksiden av ratte også må du ut med en skrue som holder ratte (kjøpte et sett med "bits" på Biltema som går på skralle.) Også er det bare å bytte ratte også må du få en med Vag-Com til å kode sånn at knappene fungerer.

Er en simpel sak å gjøre egentlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss, det hadde vært en krem oppdatering! Hvor kjøpte du rattet Sondre? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss, det hadde vært en krem oppdatering! Hvor kjøpte du rattet Sondre? :)

Kjøpte det av en på finn :) husker ikke hva han heter men han kan skaffe alle typer ratt. Kjøpte selv et fra en 09 A3 :) da går airbagen fra gammle ratte rett på, så lenge du har 3-eiket ratt nå da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sondre:

Du sier det hva så enkelt :P det jeg ser mørkest på er egentlig legge opp ledninger, ut med spiller å div. er dette mye pes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sondre:

Du sier det hva så enkelt :P det jeg ser mørkest på er egentlig legge opp ledninger, ut med spiller å div. er dette mye pes?

på min bil lå alt klart for multiratt, vil tro det gjør det på din også da, siden det er samme års modell og greier. :P

Så her er det lite med det å trekke ledninger og ut med spiller og den biten.

Har du foresten orginal spiller eller ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har orginal spiller, men er det bare plug & play? følger det med koblingskjema?

med tanke på kjørecomputer osv, er det bare å få stilt inn ved hjelp av vagcom hos møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har orginal spiller, men er det bare plug & play? følger det med koblingskjema?

med tanke på kjørecomputer osv, er det bare å få stilt inn ved hjelp av vagcom hos møller?

Er bare plug & play med orginal spiller. gjør vel ikke det men er ikke akuratt mange ting du kan gjøre feil :P er en kontakt som skal inn :) men vis du hører med han som driver MD traiding eller hva det heter så kan han det 10 ganger så bra som meg :P

Ikke dra til møller å gjør det, da får du et spark i baken, fordi da skal de gjøre akuratt det samme som du gjorde når du bytta ratte :P Ut med airbag og ratte også skal de sette det inn igjenn, dette er av sikkerhets messige grunner mener de. Men er ikke noe problem å gjøre dette selv så lenge du ta ut batteri polene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ettermontert mange ratt,det du trenger er selvsagt nytt ratt,men her må du passe på.

Om du kjøper komplett ratt med airbag er det greit,men ratt fra a4,a6 passer ikke airbagen fra en a3.

Du trenger en ny rattvinkel mudul,denne må programeres på møller for å grunninstilles.

Vag -comen kan ikke dette,da kan de like gjerne programere resten av styreenheten.

Styreenheten kan kjøpes brukt,da trenger du ikke å grunninstille,men å gjøre om verdiene til din bil og utstyr.

Du må passe på å kjøpe ratt fra 2005-2009 da de har samme airbag kontakten ,altså dobbel kontakt.

Høres mere vanskeligere ut en det er,men har vært borti noen fallgruver når jeg har ettermontert multifunksjonsratt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ser jo at dette kan være litt vanskelig, men tror dette ska gå bra :) tusent takk for hjelpa alle sammen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, dette fikk jeg også lyst til å gjøre på min A3 :D Men jeg har ikke original spiller, blir det et problem da?

Låner tråden litt jeg Pål. La oss få høre hvordan det gikk da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, dette fikk jeg også lyst til å gjøre på min A3 :D Men jeg har ikke original spiller, blir det et problem da?

Låner tråden litt jeg Pål. La oss få høre hvordan det gikk da :)

Da luer jeg på om du må kjøpe en modul som du setter inn i spilleren så på noen ledninger som sitter i under rattet eller noe :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm,hvilken modul?

Spilleren må støtte can bus får at multifunksjonrattet skal virke.

Vet at noen uorg spillere har tråløst overføring av can bus,men man må ha rett ratt styrenhet og evn slepering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker denne tråden:

Noen som har gjort dette på B8? 2009/2010mod. Eventuelt noen som vet hva som trengs, eller om det bare er komplett ratt og koding??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.