#1 Skrevet Oktober 9, 2011 Hei folkens,trenger desperat hjelp da dette er min bruksbil, og har behov for den så snart som mulig. Var ute å kjørte med min Golf 3 2.8 vr6, skulle gire ned til 2.gir så skrapte det i kassen og den vil ikke i gir. Nå sliter jeg med å få den i gir, i starten fikk jeg den i 1.3.4.5 gir, men etter hvert fant jeg kun 3.gir. Så nå finner jeg kun 3. Hva gjør jeg nå? Er hele kassen gåen? Bilen er nå kjørt 263 000, orginalt var det automat, men ombygd til manuell, kassen som står i nå er altså den 3 kassen. Men kassen er for et års tid siden kjøpt fra tyskland. På forhånd takk for svar. Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2011 Kan bare være så enkelt som overføringa som har hoppet av/ujustert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2011 Jeg sjekket overføringen i motorrommet, nå vett jeg ikke hvordan den skal være, men jeg syntes den var veldig løs, gikk i alle retninger. Finner lite på nette om hvordan jeg skal justere overføringen. Hvor kan jeg finne dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2011 Vag har ett eget verktøy for justering av overføringa! låser girspaken i en posisjon og ett i motorrommet så justerer di dette inn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2011 Ingen som har noen tips? Ikke så lett å få den til værksted når jeg ikke får den i gir. Har mistanke om at det er overføringen i motorrommet, da denne er løs som pokker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2011 start motoren og be en kompis sette den i gir ifra motorrommet å se om dere treffer alle girene! funker det ikke da er kassa ferdig...(må overhales) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2011 (endret) Slik ser giroverføringen ut fremme meget løs.. Å får ikke satt den i gir fra motorrommet heller, kun 5.gir. Er det kassen som har takket for seg da? Meget merkeligt da den er Max kjørt 100 000 km. Edit: Jeg får gå ut i fra at girkassen er gåen da. Hvilke girkasser passer over? Er ikke mange girkasser til salgs på her, finn eller autodb. Må se jeg ser mørk på livet nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 10, 2011 Egentlig så syns jeg det ser bra ut! Det eneste jeg ser som er løst er vektarmen som stikker opp! bare å stramme den 13mm så sitter den! Det at det ikke er no motstand når du beveger på girspaken bekymrer mer! trenger ikke være drev som har ryki men overføringa inni selve kassa! 1 ting jeg hadde gjort er å tømme kassa for olje å se etter spon i olja! deretter dette-->under kassa sitter det ett lokk med en vw logo! den kan du skru ut(er en hylse/opplagring til overføringa) etter dette kan du løstne 2 13mm på undersiden av det "tårnet" på kassa og lirke denne opp! deretter undersøke denne for skader! jeg er ingen ekspert på dette, men hadde sjekka dette før jeg hadde tatt ut kassa. Da får du også muligheten til å se litt på shalterarmene inni kassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 10, 2011 For meg så ser det ut til at overføringa virker Men jeg vil tru det er noe galt med skifter tårnet ditt, eller at det er noe tull med sjalte gaffelen inni kassa di! Hadde du bodd nærmere skulle jeg åpnet kassa di og funnet feilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 10, 2011 Oki takk for svar Jonas! Får sjekke dette opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...