#1 Skrevet Oktober 10, 2011 (endret) Har søkt litt, men er edet noen som har kobla opp kjørekomputer og checkpanel til audi 80/s2 der det ikke var orginalt? På forhånd takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2011 Skal prøve å gjøre dette på min A6 95 mod i løpet av helga. Kommer tilbake til deg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2011 Den er god 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 10, 2011 Har delvis gjort det. Du trenger kontaktstykke som går til selve kjørecomputer-delen(16-pinns, svart om jeg ikke husker feil). Der må du flytte over signaler fra den grønne? med oljetrykksbrytere + noe til som bremsevæskenivå, spylevæskenivå, kjølevæskenivå osv. Vidre trenger du 2 "releer"/styringsbokser for lyssjekken. De har jeg ikke dristet meg på ennå. Så trenger du viskerbryter med de ekstra knappene og ledningene som går fra den inn til instrumentet. Går også en kabel fra ecu, inn til instrumentet på det ledningsnettet for å få drivstoff-forbruk. Er to år siden og tar det på husken, så kan få litt mer detaljert info når jeg er ved en pc Bare å spørre hvis det skal være noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 10, 2011 (endret) Jeg har mer eller mindre kobla det opp. Har satt tråden som løst. Trodde nesten det var du som trengte hjelp Men jeg har ikke kobla over alle ledninga fra det gamle 8-pins stikket. Mangler bla. annet signalet for om lysa står på når tenninga er av og man åpner døra. Jeg har fått kobla over oljetrykk og nivå, vantemp, og en grønn/grå og brun/grå ledning fra det gule stikket over til kjørekomputerstikket. Vet ikke helt hva de er til. Også funger jo ikke chekkinga av kjørelys og bremselys. Tror jeg bare jorder de ledninga.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2011 Så du hadde markert den som løst, men hadde ikke skrevet noen løsning på det. Derfor innlegget mitt, for å hjelpe de potensielle 50 andre her inne som sikkert lurer på det samme Angående lyssjekken for nærlys/bremselys, går det å kun jorde disse for å eleminere feilmeldingene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 10, 2011 Så du hadde markert den som løst, men hadde ikke skrevet noen løsning på det. Derfor innlegget mitt, for å hjelpe de potensielle 50 andre her inne som sikkert lurer på det samme Angående lyssjekken for nærlys/bremselys, går det å kun jorde disse for å eleminere feilmeldingene? Beklager forvirring her, trodde det var deg som lurte lenger opp i tråden her.. Ja. Har ikke helt oppskriften på alt enda, derfor har jeg ikke komenter noe. Så det var bra du kom med noen tips Sånn jeg ser det. Så skal bare ledninga jordes når alt er ok i fra styringa til baklys, frontlys, bremselys. Bra vi har en diskusjon på detta nå da. Så kan andre som lurer lese litt om det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2012 Angående lyssjekken for nærlys/bremselys, går det å kun jorde disse for å eleminere feilmeldingene? Jeg gjorde litt feilsøking igjen her. Fant da ut at det er kjørelysledningen som kan jordes og feilmeldingen forsvinner. Men bremselysledningen vet jeg ikke, tror nesten den skal ha pluss, for varsellampa forsvinner ikke. Har du funnet ut noe mer om det også er det igjen noen ledninger fra det gamle check-stikket, tror en av de er varsellyden når døra er åpen og tenninga er av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...