Bytte olje på tiptronic-er dette nødvendig/vanlig ved service?

Anbefalte innlegg

Har bestilt service på bilen, og på mitt lokale verksted sa de at bytte atf-olje var en tilleggsjobb ved 60000-service. Kostet omtrent 2k. Synes dette var litt rart, da det i serviceheftet står at kun multitronic-kassen skal byttes olje på. Dro da innom Auto E18 og hørte på pris på service der og spurte samtidig spesielt om oljeskiftet, og han sa at dette ikke skulle gjøres på tiptronic-kassa.

 

Jeg er derfor litt forvirret, kan man si. Det kan vel være lurt å bytte, men er det nødvendig? Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer som auto e18 sa,60 000 inntervall gjelder på multi tronic kassene,ikke på tip tronic.

Hilsen vag mekaniker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet olje på min tip.kasse. Ble annbefalt å bytte olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett bilder av tip olje og den blir sort etter noen år! Tror ikke jeg hadde nølt med å skifte olje på kassa!

 

Søk på Audiworld!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer som auto e18 sa,60 000 inntervall gjelder på multi tronic kassene,ikke på tip tronic.

Hilsen vag mekaniker.

 

Som VAG mekaniker burde du vite at oljen burde skiftes ved 60 000km , det er ikke intervall på skift av oljen på tip men det er ganske mange kasser som må overhales rundt 120 000km, eller som får feil symptomer.

 

Det er ikke bra å kjøre så lenge på den oljen, skift på 60 000km for 2k og du sparer deg for 100k ved et evt skift av kasse.

 

Mvh

 

Daglig leder VW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Det er ikke bra å kjøre så lenge på den oljen, skift på 60 000km for 2k og du sparer deg for 100k ved et evt skift av kasse.

 

Mvh

 

Daglig leder VW

 

Høres fornuftig ut, og jeg kommer til å skifte oljen for å være føre var. Ble bare litt forvirret av forskjellige svar i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han lurte på skift intervallet,og jeg svarte på det...

Har ikke sagt noe om at han ikke skal bytte olje,selvsagt bare posititivt å bytte den oftere enn foreskrevent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

All olje blir dårligere med tiden, og å skifte er en billig forsikring. Det gjelder både tiptronic, differensialer, manuelle kasser og servostyring - Audi mener at ingen av dem trenger oljeskift.. Som en gubbe hos VW/Audi her sa - "tull" å ikke bytte med jevne mellomrom, spesielt på automatkasser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.