#1 Skrevet Oktober 12, 2011 (endret) Lurer på hvor jeg finner de forskjellige dreneringene på bilen da det er vått på gulvet fremme på førersiden, og bak førerstolen. Er altså snakk om på en coupe. Har forsåvidt dette problemet på begge bilene mine på akkurat samme stedene. Noen som vet? Om noen kunne tatt bilder av hvor de ligger så hadde det også vært svært behjelpelig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2011 noen som har greie på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2011 Som regel ligger de i A- og C-stolpen. Foran ender den ut mellom dørhengslene, bak pleier drenering som regel å komme ut i bakskjermene, skjult bak støtfangeren. Jeg kan ikke si det helt nøyaktig, da jeg aldri har eid en slik COupe selv, men se etter 12 mm plastslange med åpen ende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2011 ok, virker jo som at det er framme problemet ligger på min, siden jeg har fukt i gulvet framme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2011 Tja, ikke nødvendigvis. Det kommer jo litt an på hvordan du parkerer også. Jeg hadde samme problemet på en Golf 2, men den pleide jeg å parkere med fronten høyere, så den samlet inn endel vann i soltakkassetten før det rant over og ned på gulvet. Her var det altså bak at det var tett. De fremre dreneringene kommer man som regel til sett ovenifra når soltaket er åpent. Da kan du forsøke å stake opp med en vaier eller stakefjær. De bak er det værre med. Hvis det ikke hjelper å stake de opp, så må man ta ned taktrekket for å komme til. Til slutt så kan det faktisk være at slangen har morknet og falt av også, men da burde du også kunne se vannskader på taktrekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2011 kan prøve det, men det er tørt i taket på den da: klø : Jeg parkerer helt flatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 22, 2011 Dreneringen på s2 coupe er ofte rett inni bilen hehe.. desverre ofte lekkasje i disse. Men du kan åpne takluken, blåse opp hullene i hjørna. Der ser du er hull til drenering. Og så må du åpne panseret og sjekke at hullene nedi vannkassa ved sikringsboksen og på motsatt side ikke er fulle av løv/dritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2011 jepp, har sett at det ligger en del dritt rundt sikringsboksen faktisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 22, 2011 Har du innerskjermer? Jeg hadde en coupe engang som ble klissvåt på passasjer siden. Det manlget innerskjerm på passasjer siden, og man kunne jaggu se inn en sprikk i karroseriet bak innerskjermen og inn til coupen. Monterte innerskjerm, og tørket opp bilen. Problem solved for meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2011 Trur da at det skal være det, men må jo sjekke opp dette imårra da det er lyst ute. Takk for tipset da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 8, 2011 : klø :det er et hull helt nederst i ene innerskjermen faktisk, helt nede ved kanalen. Er det muli at det kommer vann inn gjennom der og inn i bilen? det er på passasjer siden og der er det tørt framme vertfall. Og fremme på førersiden så er det helt tørt der pedalene står, men vått der jeg ellers har beina. fikk blåst gjennom dreneringshulla til takluka og prøvde å helle vann igjennom der. Da rant det vertfall ut fra bilen under, så disse er vel i orden tenker jeg. Men jeg finner ikke dreneringshulla ved sikringsboksen. Hvor eksakt ligger disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 9, 2011 (endret) Jeg hadde samme problem på min, da var det dørpakningen som gjorde at jeg fikk vann inni bak. Og det var sikringsboksen som gjorde at det ble vått forran. Jeg tok ut sikringsboksen og tettet rundt der med noe slags "silikon", husker ikke helt hva jeg brukte. det ble i allefall tett. For og finne ut om sikringsboksen din gjør så det lekker inn, så løsner du bare den "hylla" som sitter under rattet/over pedalene og kjenner på ledningene og teppet/isolasjonen oppunder der. På min var det vått der. Jeg mener den hylla sitter festet med 6 skruer. Edit: Litt div info om vannlekasje i disse bilene: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=69551&highlight=coupe+lekasje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 9, 2011 takk for tips, Jeg kan faktisk høre at d blåser litt mellom vinduet og pakningen når jeg kjører da. denne pakningen koster vel en del tenker jeg? Har jo også det kjente problemet med baklyktene også, da ruta bak blir fuktig innvendig. Kan komme med tilbakemelding når jeg har sjekket diverse. Kunne prøvd å få noen til å spyle vann diverse steder, Men er jo litt ugunstig nå som det er minusgrader og vannet i gulvet fryser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 9, 2011 Skal disse bilene ha glipe mellom karosseriet i baksjermene? Når jeg fjerna innerskjermene bak på min coupe så jeg rett inn i bagasjerommet og det lå et par kg med våt sand inni der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 9, 2011 takk for tips, Jeg kan faktisk høre at d blåser litt mellom vinduet og pakningen når jeg kjører da. denne pakningen koster vel en del tenker jeg? Har jo også det kjente problemet med baklyktene også, da ruta bak blir fuktig innvendig.Kan komme med tilbakemelding når jeg har sjekket diverse. Kunne prøvd å få noen til å spyle vann diverse steder, Men er jo litt ugunstig nå som det er minusgrader og vannet i gulvet fryser. Prisen på dørpakningene mener jeg står i tråden jeg linket til, mener dem var svindyre! Du kan jo prøve og justere døra og vinduet så er nok sjansen stor for at du blir kvitt det problemet:) Ang baklyktene så er jo det fort gjort og skru av og fikse, bare og løsne trekket bak lampene så kommer du til alle skruene. Hvis du har garasje så er det jo bare og sette inn en varmevifte/kupevarmer el.l. over natta så er den nok tørr inni;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 10, 2011 Dreneringen på s2 coupe er ofte rett inni bilen hehe.. Som jeg skulle sagt det selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...