Anbefalte innlegg

No har eg søkt opp og ned og fram og bak, sett endeløse you tube videoer og spørt meg grønn, so no lager eg berre ein tråd og håper på det beste.

 

Eg har valsa litt i det små fra før, den vanlige bretten på kanten for å få litt plass, men mykje vil ha meir og faen vil ha fleir, så eg vil breidt med overdim dekk og felg: smil : Nedenfor ser ein bilde av korleis eg vil ha detta her.

 

Vil prøve å fortsette profilen i skjermen og ta ein maks bredding uten å skjære i innerskjerm. Har tatt eine skermen og er nesten der men kom mange brudd i kanten, og vil prøve å perfekjsonere skjerm nr 2.

 

Bruker varmluft da eg valser fra varmepistol, men usikker på om dette er nok? må ta skjermen i etapper da den ikkje er heilt symetrisk i forhold til hjul og det og skaper litt kluss. Finn mange tråder om småbarnsvalsing men få om det litt meir ekstreme, noken som kan gje meg litt råd og triks når eg skal fortsette? bruker plasthammer for og hjelpe på og utvide litt, men syns kanten på skjermen får all belastninga uansett om eg prøver konsentrere meg om å få belastninga lenger inn i skjermen.. Er vel generelt vanskelig og bredde såpass uten at skjermen revner.

 

Dette skal seff sparkles og lakkest på nytt, etter det eg har lest meg fram til er det pungtsveising, sliping og tinn sparkling som er tingen her, nokon innspel på dette?

 

Noken som har funne ei "holy grale" side på nett?

 

Og ein liten ein til slutt, har høyrt av den lokale bygdehøna at ein kan få "justert inn" spedo med større hjul og ergo få det godkjent av bt, er det berre noke bull eller er det mulig? verre med inpress regner eg med..

 

Gule linga viser kanten i dag, røde viser kor langt ut eg vil

Bredding.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

biltema har vell valse verktøy som du bare skrur på navet isteden for felgen og bare valser ut. dette har jeg hørt du kan gjøre i moderat form uten at du tar lakken ( litt usikker selv på den men :P )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kravet er vell at mønsteret på dekket skal være på insiden av skjermen. og det er det jo her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har valse som eg skrur på nav, og har alt valsa det eg får uten at lakken sprekke, men vil lenger ut, valse som vist på bilde og kjøpe brei felg der eg strekke profilen slik at felg ligg på utsida og profil går skrått inn i samme vinkel eg valse. Tenkt på å gå opp i dim på rulleomkrets og så bilen ikkje blir så sabla lav

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan trur du egentlig dette kommer til å se ut: klø : mer profil for at bilen ikke skal bli så lav??

hvilken bil er det snakk om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ein a4, men trur du missforstår, skal ikkje ha meir profil, berre større felger med samme profil, fx 20" med 45 profil, For da blir rulleomkrets større og bilen høgre samtidig som at eg "fyller" hjulbrønnen mykje meir med hjula og ikkje tomrom :P og så merker ein ikkje alle små gruskorn i veien heller :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, men eg tror du er litt på viddene nå på 20" felger må du ha 30" profil for å få riktig rulleomkrets

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, men eg tror du er litt på viddene nå på 20" felger må du ha 30" profil for å få riktig rulleomkrets

 

Eg skal IKKJE ha riktig rulleomkrets! :P den skal som eg har skreve over vere større! :P altså Ulovleg da etter bt standard.. koffor? fordi stor felg som fyller hjulbrønn = : rock : Min meining da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok lykke til, men pent blir det ikke:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg skal IKKJE ha riktig rulleomkrets! :P den skal som eg har skreve over vere større! :P altså Ulovleg da etter bt standard.. koffor? fordi stor felg som fyller hjulbrønn = : rock : Min meining da :)

 

Du vet at dette vil gjøre bilen din mye høyere og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare nok vold som må til for å oppnå det du ønsker.

Kombinert med varme type oksygen/acetylen kommer du i mål.

Valser du uten å varme nok så sprekker det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les det som står over før dåke skriv da folkens! eg VIL ha bilen høgre sjekk her:

 

http://www.audituningmag.com/wp-content/uploads/2008/12/audi-turboart-2.jpg

 

va det stygt?

 

Den bilen har større rullediameter, her ligg gummien halveis oppi skjermen og sjekk den fine høgda unde bilen! er det eg er på jakt etter, berre hakke breiare. Døme mitt me 20" va ber for å illustrere, d må seff justerest så ikkje den blir skyhøg, men ein fin ballanse. bilen min må ned ein del skal eg senke heilt ned på skjermen som på bilde, og med original rulledim blir det mykje skraaaaaaaping, og bilen ska jo brukes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare nok vold som må til for å oppnå det du ønsker.

Kombinert med varme type oksygen/acetylen kommer du i mål.

Valser du uten å varme nok så sprekker det.

 

TAKK :)

 

Var det eg i utgangspungtet lurte på, brukt propan hittil men trur det blei litt kaldt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den oransje du linket til har RS4 bredding.

Så å valse noe tilsvarende er umulig da du vil få bøyen andre veien.

Tror du må frem med kutteskivene, karroserihammeren og MIG'en for å komme i mål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut bilde av bilen din så kanskje man skjønner litt bedre..

Den du linket til har uansett "riktig" rulleomkrets..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville berre prøve vise korleis eg ville ha dekka i forhold til hjulbuen med bilde, vil ikkje ha rs4 bredding. Var berre i utgangspunktet intrissert i metoder å valse det ein kunne få ut av skjermen, men føler denne tråden berre blei rot, takker til John-Arne for varme info iallefall. Har ein audi a4 som går her ute med rett rullediameter og samme senk eg må ha.. og den ser ikkje ut under pga den er for lav.. derfor eg tenkte på høgre frofil, ikkje gå opp fra 35 til 50 men sånn at det blir litt meir klaring. Får berre prøve meg fram og sjå ka som passar

 

Om det er fleir som har meir info triks om å få valsinga bra mottas med stort takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe triks, egentlig :) Bare å ta litt og litt om ganga i saaaaakte tempo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.