#1 Skrevet Oktober 12, 2011 Er dette mulig? Altså å dra på etterkontroll med ikke godkjent senkesett? Har fått time for godkjenning av senkesett hos Biltilsynet, men ikke før i november. Bilen må godkjennes i løpet av oktober.. Håper noen skjønner hva jeg mener:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2011 Vil tro dette blir vanskelig, da senkesettet må være godkjent i vognkort før en EU kontroll. Ikke godkjent senkesett, blir som nevnt før i en annen tråd, en 2'r feil på godkjenningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2011 Hmm, ok. Men går kanskje an å høre med verkstedet om dette da? Problemet mitt er at jeg ikke fik time hos Biltilsynet før 3. november.. Mens bilen skulle vært godkjent i løpet av oktober. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2011 Hvis bilen skulle være EU godkjent i oktober får du automatisk 2 mnd ekstra i tilfelle missforståelser o.l. Det blir mao ikke utstedt avskiltningsbegjæring før det har gått 2 mnd etter fristen har gått ut. Men dobbeltsjekk dette med vegvesnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2011 Ja, skal ringe å høre.. Skal også høre med verkstedet hva de mener.. Jeg fikk en lapp til time med stempel og dato/tidspunkt av Biltilsynet, vil ikke dette "bevise" verkstedet at jeg skal inn da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2011 Hvis bilnummeret ditt slutter på 0 så har du også november på deg før du må ha godkjenningen i orden, men hvis det slutter på 9 så har du rett, da må den være godkjent i løpet av oktober. Reglene sier at du kan ta kontrollen 4 måneder før, og en måned etter kontrollmåneden som bestemmes av tallet på skiltet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 12, 2011 Hvis du skal på etterkontroll skal de kun sjekke de punktene som ble oppdaget på 1. kontroll. Feil utover dette skal ikke påpekes og bilen skal godkjennes hvis punktene du fikk 1.gang er reparert. Iallefall slik jeg fikk det forklart da jeg var inne Vel og merke ikke med senk da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 12, 2011 Hvis du skal på etterkontroll skal de kun sjekke de punktene som ble oppdaget på 1. kontroll. Feil utover dette skal ikke påpekes og bilen skal godkjennes hvis punktene du fikk 1.gang er reparert. Iallefall slik jeg fikk det forklart da jeg var inne Vel og merke ikke med senk da. helt rett. kan ikke anmerke nye feil på en ETTERkontroll men er det en vanlig EU så sliter du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 12, 2011 Jeg sjekket tråden i signaturen din Madis, og bilen din har 0 på slutten av skiltet. Da er det ikke noe problem, da tar du bare EU-kontrollen etter at du har vært hos Biltilsynet i begynnelsen av november. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2011 AX 72800 Sist godkjent: 11.01.2010 Frist for kontroll: 31.10.2011 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 12, 2011 Er 0 som er sist i skiltet mitt ja.. Men er også snakk om etterkontroll. Skal ta å ringe litt, og poste i tråden her når jeg er blitt litt klokere... Takk for alle svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 12, 2011 Hvis bilnummeret ditt slutter på 0 så har du også november på deg før du må ha godkjenningen i orden, men hvis det slutter på 9 så har du rett, da må den være godkjent i løpet av oktober. Reglene sier at du kan ta kontrollen 4 måneder før, og en måned etter kontrollmåneden som bestemmes av tallet på skiltet. Mener de utvidet fra 1 til 2 månder etter fristen er ute etter at de sluttet å sende ut varsler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 12, 2011 Mener de utvidet fra 1 til 2 månder etter fristen er ute etter at de sluttet å sende ut varsler. Min bil har 9 som siste siffer, fikk idag beskjed om at den skal være godkjent innen utgangen av neste mnd. Så da må det vel være 2 mnd eller ? Mener å huske at noen fortalte meg at om du får en 2er på senkesett må du innom BT før bilen blir godkjent hvis det blir lagt inn i hiddenen ? noe sånt ca... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 13, 2011 Min bil har 9 som siste siffer, fikk idag beskjed om at den skal være godkjent innen utgangen av neste mnd. Så da må det vel være 2 mnd eller ? Mener å huske at noen fortalte meg at om du får en 2er på senkesett må du innom BT før bilen blir godkjent hvis det blir lagt inn i hiddenen ? noe sånt ca... Du må ha senkesett innskrevet i vognkortet før du tar eu-kontroll / etterkontroll. Hvis ikke blir den ikke godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 13, 2011 man kan ikke få nye feil på en etterkontroll! viss han var på EU, fikk mangel på lite bremsebelegg f.eks, og kommer tilbake på etterkontroll med blodsenka bil, så kan ikke di si noe! kun feil som ble anmerket på første kontroll, som skal sjekkes at er utbedret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 13, 2011 man kan ikke få nye feil på en etterkontroll! viss han var på EU, fikk mangel på lite bremsebelegg f.eks, og kommer tilbake på etterkontroll med blodsenka bil, så kan ikke di si noe! kun feil som ble anmerket på første kontroll, som skal sjekkes at er utbedret. hvorfor kan de ikke si noe på det? har du noe og vise til som sier at de ikke kan påpeke dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 13, 2011 Jeg fikk 2'er feil for knekte bakfjærer (begge to!). Så det jeg har gjort er jo å skifte de ut, men er i tillegg justerbart. Fikk ikke ringt i dag, travelt på jobb! Men skal gjøre et forsøk i morgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 13, 2011 Bilen min har gått gjennom minst 3 EU-kontroller, på forskjellige verksteder, uten anmerkninger på senkesett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 13, 2011 Ja, men nå skal dem jo titte på fjærene mine bak da.. Og de har jo gått fra gjennomrustne til knall blå bare sånn plutselig:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 13, 2011 Bilen min har gått gjennom minst 3 EU-kontroller, på forskjellige verksteder, uten anmerkninger på senkesett... Da har du hatt flaks, og verkstedene gjort en dårlig jobb. Jeg fikk en gang beskjeden "vi gadd ikke si noe på at fjærene ikke var godkjent, de er nok rustet i stykker før neste kontroll uansett". Dette var på et Mekonomen-verksted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...