Automatgear låser seg i park

Anbefalte innlegg

Har en 99 a4 som låser gearspaken i park og neutral. Det er ingen reaksjon i bremsepedalen med andre ord. Greier å lure den ut hvis jeg tar tenning på og av, da kan jeg sette den i D. Da har jeg 2 sek på å starte den i i Neutral. Virker som om bremsen ikke gir signal. Er det egen bryter, kansje abs eller trykkbryter som styrer dette, eller kansje en styringsboks. En diagnose vil vel peike i rett retning.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter nok en bryter på bremsepedalen. sjekk den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være tenningslåsen din, bakstykket her kan komme i feil posisjon slik at du ikke får noe reaksjon fra bremsen.

Dette problemet hadde jeg selv, fikk startet bilen, men ikke flyttet spaken ut av park. Løsningen var å holde igjen bak på tenningslåsen, og slippe når fjøra skal dra sylinderen i tenningslåsen tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller sikring til baklyset. Hadde en som nylig hadde kjørt med henger med dårlig kabling hvor sikringen til baklyset røk. Da ville ikke bilen i gir etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, henger hatt henger på denne bilen, skal sjekke opp alle sikringer og prøve å vri litt på nøkkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.