Utbygging av webasto kjørevarmer til parkeringsvarmer VW T5

Anbefalte innlegg

Testet nå i ettermiddag. Satte på kun tenning, og startet webasto med vcds.

Vannet i webastoen ble fort 10 grader varmere enn resten av kjølevesken, men aldri noe mer enn det.

Når webasto nådde 80 grader, var motor på rundt 70.

Dette vil vel si at min teori virker, eller har jeg sirk.pumpe kanskje?;p

Må vel en tur ut etterpå, og se om jeg finner noe sirk.pumpe i vcds.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett ledningsnett til Passat 3C B6 noen plass? Var ikke lett å finne.

Har koblet opp en pc med vcds i bilen nå, så jeg er ut om morgenen og slår på tenning og starter webasto fra vcds.

Tungvindt er det, men slipper harde kaldstart på motoren og å vekke naboene med en bil som står å går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ALLE vw/audi med webasto fra hvertfall 2003 og til idag har sirkulasjonspumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har funnet den (v55).

Trenger en måte å overstye webasto og climapanel med fjernkontroll, uten at tenning må være på.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for senere refearanse... Dette er koblet opp og fungerer utmerket i min bil. T5 har ikke canbus på komfortsiden, så det er ingen problem.

Ett par småting som er verdt å merke seg.

- Ledningen som skal inn på selve varmeren (gul) skal som tidligere nevnt inn på pinne 1. På min bil satt det ingenting på pinne 1 fra før. Pinne 1 er merket som "timer" i servicemanualen til webasto. og er korrekt.

- Den sorte ledningen som skal til sirkulasjonspumpen skal inn på den lederen som IKKE er brun. Den brune er jordingen. Husker ikke nå hvilken farge den hadde, men klippet den gamle, og loddet inn den sorte fra webastonettet.

a

Jeg har manuellt varmeapp i min bil, står viften på 0 eller 1 starter den på 1 når webasto startes, står den på 2 startes den på 2 osv. Det er også viktig å la varmereg stå på varme om man vil ha varmet opp coupeen, da dette er ett mekanisk spjeld som webastoen ikke får gjort noe med.

Ett slik kit gjør virkelig hverdagen en helt annen !!! Man fatter ikke hvorfor man ikke har gjort det før når det først er installert :)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte att dette funker veldig bra. Har fått montert dette ferdig og det virker utmerket både på vameapparat foran og i varerom :) Eneste ulempen er att det bruker mye strøm dersom begge vifter kjøres. Vurder å utvide med ekstra batteri. Kjedlig å ha varm bil, men ikke få starte :) Er det noen som har prøvd å utvide med org takmontert timer i tillegg til fjernkontrollen? Kan den kobles på ledningen som er beregnet for webasto sin timer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm hvordan få startet kupeviften i en T5 2012 mod??

Har akkurat installert ett sett i transporteren til en kollega, og alt virker fint. Webastoen starter og lysene i klimaen hans lyser, men viften starter ikke.. er det noe som må kodes via VCDS siden et ikke fulgte med noen rele eller kabler som skulle kobles inn på klimaen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.