#1 Skrevet Oktober 13, 2011 Har en stund nå slitt med clutchen min. Pedalen kommer ikke ut etter clutching, og jeg må dra den ut med foten og pumpe den et par ganger for å få den til å fungere en liten stund. Fikk tips om å lufte clutchen ved å sette trykk på bremsevæskebeholderen, og lufte på nippelen plassert på slavesylinderen. Det kom en del bobler med luft når jeg gjorde dette, og etter å ha montert sammen virket clutchen som en drøm.. ..heeeelt til dagen etterpå. Da gikk den tilbake til gamle synder. Tok da å demonterte litt mer i motorrommet, for å se om jeg fant noen lekkasjer i på rør osv. Fant veldig lite, kun at det så ut som det kom noe bremsvæske ut av plastrøret som henter væske til clutchsystemet fra beholder. Syns det var merkelig at det ikke var noen klemme her, var kun dyttet på plass, uten noen klemme. Satte derfor på en slangeklemme over, for å prøve å få det tett. Luftet på nytt, men problemet kom tilbake dagen etterpå. Lurer på om noen har tips til hva jeg bør begynne å evt. bytte? Kan også nevne at det er en "kraftig" surklelyd i slavecylinderen når jeg beveger clutch. Skal det være det? Takker for alle svar som kan hjelpe meg i riktig retning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2011 Forsvinner det veske fra beholderen? Du passet på å ikke komme under minimums nivå når du hadde trykk på systemet og lufta clutchen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2011 Ser ikke ut til at det minker noe serlig med veske. Er ikke snakk om mye luft som kommer ut av nippelen når jeg lufter på nytt. Kun en 2-3 store bobler. Den siste gangen nå fylte jeg beholderen og kjørte igjennom ganske mye veske, for å se til at det ikke var noe mer luft. Rett etter at dette er gjort, virker clutchen som ny.. Men, etter ca en halv dags bruk så kommer det inn ny luft en plass..:\ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2011 Det er ingen klemmer der nei. har du lekasje så kommer det enkelt og greit fort luft inn. Men gjelder det kun plastrøret kan det hende du er heldig. Så fiks lekasjer og luft på nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...