Passat 3A TDI med merkelig motor-problem

Anbefalte innlegg

Holder på å plages med en Passat 3A 1.9 TDI 1994-modell. Den starter bestandig,og går som ei kule,men hvis man belaster den (spesielt i motbakker) så kommer det plutselig et kraftig rykk !! Deretter er det så vidt motoren drar, og glødelampa begynner å blinke kontinuerlig. Dette pågår en stund,og så er det plutselig over....

Ideer anyone ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tipper jeg bare, men det kunne høres ut som den går i nød-modus pga for høyt ladetrykk.

Ellers så vil jeg anbefale å få lest ut feil.minne. Begynn med det og ta ting derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går nok i nødmodus ja, men jeg tror ikke ladetrykket er for høyt. Jeg hørte en suselyd når jeg "ga på" og det kom av at slangen fra turboen og inn på intercooleren var løs, så den hadde i såfall for lavt ladetrykk vil jeg tro. Jeg fiksa dette, men feilen er der ennå. I begynnelsen kom feilen fram ca en gang i uka, men nå kommer den hver gang man drar på litt i motbakker.

Ideer mottas fremdeles med stor takk !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være en ladetrykks-føler en plass som jukser ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vil anbefalle deg som freddy sier over å få tatt en vagcom test på den. da finner du nok fort hva som er feilen.

prøv å slette feilen også kjører du sånn at du veit det kommer tilbake. får du opp samme feilen da er det bare å bytte delene. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Broren til dama hadde lignende feil på sin golf 1.9 tdi. Vi hadde ikke vagcom tilgjenglig så vi tok en tjangs og bytta map sensoren. Har ikke hatt problemer med den etterpå.

Men det beste er nok og lese feil koder om du har mulighet. Vis ikke ville jeg nok prøvd MAP sensor først da den er enkel og bytte og ikke så veldig dyr :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 10 mil til nermeste vag-com, så jeg bestiller map-sensoren og prøver det først. Koster bare litt over 1300kr. Takk for alle tips :-) Skal gi beskjed når den er bytta,og bilen testa !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det 90 eller 110 hk? Er det 110 hk kan det også være at VNT-mekanismen på turboen går tregt (sotet igjen), denne kan demonteres og rengjøres. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.