#1 Skrevet Oktober 13, 2011 Har webasto tilegs varmer i to av bilene mine, og eg tenkte eg sku ta ein liten kjik og service på desse før vinteren setter i gang, er det noen som veit kva som er greit og gjere og går det an og kjøre desse manuelt på noen måte? bilene er 05mod touareg og 08mod transporter, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2011 Må man gjøre noe med disse da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2011 Er det ikke slik at med et bruksmønster med litt mye småkjøring, så kan en del av disse bli full av sot? (vet ellers ikke hvordan det er i andre modeller, men i Touran bør man unngå å kjøre med lavt drivstoffnivå på vinteren, for da vil etter hvert webastoen koble ut og ikke starte... husker ikke helt hva som ble sagt, men mener forhandler sa at man ikke burde være under 1/4 tank... teller vist opp feil en del ganger, og så vil den ikke starte uten at det har blitt kjørt reset via diagnoseverktøy). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2011 Ok. Enda en ting å passe på. Eneste jeg vêr er at den fungerer, og at den ikke fungerer hvis man er på reserve tanken. --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015469,10.626538 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2011 Mulig det er slik at den "teller feil" når man starter på reservetanken, og i praksis da de sier at man skal holde seg et godt nivå over dette for å unngå problemet... Min har måtte bli "låst opp" to ganger. Problemet er bare at Noen heller venter på at Noen Andre skal fylle tanken... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2011 men er det ute temp måleren til instrumentet som får denne til og statre? kunne tenkt meg og vist att desse virka før det blir skikligt kaldt for da er det litt seint og prøve å finne deler liksom:-) kunne brukt tørris i sensoren då viss det er det som får dn til og starte for og tvinga den i gang:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2011 Jeg har hørt at den starter automatisk hvis ute temp er fem og under, men om den har egen måler eller er styrt av ute temp måler som vi leser av i bilen vet jeg ikke. --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015755,10.626832 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2011 Koble på vagcom og start webastoen... De burde gå en 20min av gangen for ikke å evt sote seg tette. I manualen på bmw'n min står det at man burde starte den en gang i mnd i sommerhalvåret sp det ikke står seg ihjel.. Og siden du ikke har parkeringsvarmer kan du koble på vagcom:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2011 Jeg har hørt at den starter automatisk hvis ute temp er fem og under, men om den har egen måler eller er styrt av ute temp måler som vi leser av i bilen vet jeg ikke. --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015755,10.626832 Jeg har også hørt 4-5 grader. Men lurer på om den kanskje har egen måler, for virker som den starter også når bilen ellers rapporterer litt høyere temperatur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2011 Dessuten så starter den vel ikke hvis motortemp er over 70 eller noe, selv om utetemp er under 5. (På min Caravelle var det ettermontert en bryter som kunne koble den ut. Hvis man visste man skulle kjøre en kort tur - typisk 5 min til barnehage - med varmer av, deretter lengre tur til jobb med varmer på - for å forhindre nedsoting). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2011 Jeg leste et sted at hvis man setter AC på Econ får man vrir om tenninga helt, så skal vist ikke webasto starte. Har ikke sjekket sjekket dette - noen som vet? Litt ut på vinteren nå burde det være enklere å sjekke, ettersom det ryker en del mer av denne når det er skikkelig kaldt og røyken kommer jo ut framme.... Noen mente også at Webasto skulle gå noen minutter (5 min?) selv om man bare hadde bilen i gang et kort øyeblikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 8, 2011 Koble på vagcom og start webastoen... De burde gå en 20min av gangen for ikke å evt sote seg tette. I manualen på bmw'n min står det at man burde starte den en gang i mnd i sommerhalvåret sp det ikke står seg ihjel.. Og siden du ikke har parkeringsvarmer kan du koble på vagcom:) eg har bare minte vag comen går det med denne? ka skal eg gå in på? finner den på auxheater men har bare fått lest av feil koder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...