#1 Skrevet Oktober 13, 2011 Noen stor jobb og montere glødeplugger i kjølevannet på 1.8 ADR (A4 B5) motoren? Vil bare ha bilen raskere varm om vinteren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2011 Hehe.. har du godt batteri? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2011 Kan dette være den gode løsningen? http://www.defa.com/doc/700/759.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2011 Om man faktisk gjør som boken sier og starter og kjører istedetfor å la bilen stå og surre på tomgang blir den ganske fort varm. Tomgangskjøring med kald motor sliter kraftig på motoren og sluker bensin. Ellers kan motorvarmer anbefales.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 13, 2011 På Audi 2,5tdi R5 motorer montert i Volvo har kjølevannssussen ut av topplokket i bakkant montert ca 3-4 vanlige glødeplugger. Den stussen tar litt mer plass enn den orginale i tilsvarende Audier. Mulig slik stuss ville passet din bil? Dieselbiler har som regel bra batteri og god lading så en slik løsning som varmer glødeplugger en periode kan muligens fungere til ettermontering. Jeg vet ikke om disse glødepluggene på noe vis blir dimmet ned eller om Volvoen har dem på for full fres, og i såfall hvor lenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 13, 2011 Hehe.. har du godt batteri? Et biltema, rundt 80amp.. men skal kun drive disse glødepluggene når bilen er startet. Kan dette være den gode løsningen? http://www.defa.com/doc/700/759.pdf Så vidt jeg forsto så var det 230v på den løsningen. Om man faktisk gjør som boken sier og starter og kjører istedetfor å la bilen stå og surre på tomgang blir den ganske fort varm. Tomgangskjøring med kald motor sliter kraftig på motoren og sluker bensin. Ellers kan motorvarmer anbefales.. Starter bilen, skraper is/snø og kjører, men må kjøre 3-5km igjennom byen før den blir varm, og om morgenen tar det fort lang tid!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2011 Webasto..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2011 Med det bruksmønsteret der med kaldstart og 5 km kjøring vil du drepe batteriet på noen få dager om du har noe mer strømforbrukere. Gå heller for Defa-varmer med vedlikeholdslader, det er mye bedre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 13, 2011 Med det bruksmønsteret der med kaldstart og 5 km kjøring vil du drepe batteriet på noen få dager om du har noe mer strømforbrukere. Gå heller for Defa-varmer med vedlikeholdslader, det er mye bedre.. Skrev at jeg måtte kjøre 3-5km før motoren blir varm.. kjører lengre enn det om morgenen når jeg først starter bilen Har uansett ikke tilgang på 220v på parkeringsplassen, med mindre jeg strekker en 200m lang skjøteledning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 14, 2013 Nytt batteri må i bilen, så noen som kan ta en titt under panseret etter delenr på varmeblokken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 16, 2013 jeg har en slik stuss som passer bak på femmermotor med 5 glødeplugger, pm hvis intresert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 16, 2013 Jeg har tilsvarende problem med min 1.8T AEB. Må også kjøre en 3-4 km før den når driftstemperatur: rolleyes Kom tilfeldigvis over noen tråder her om dagen: http://forum.vacn.no/showthread.php?97293-Varierende-treg-p%E5-temperaturen/page2 http://uk-mkivs.net/forums/p/336700/2276048.aspx Virker som endel har hatt problemer med at motoren varmes for sakte som følge av av G62 sensoren ikke fungerer. Selv tenker jeg å prøve å bytte denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 16, 2013 Kjører ca 7km til skolen, og da går det i sneglefart, aldri over 1700 omdreininger på motoren. Etter omtrent 1,5km så skrur klimaanlegget seg opp og det kommer varmluft i bilen.. Da er vell vanntemperaturen rundt 30-40 grader? Ca 2km ser jeg temperaturnålen bevege seg i fra bunnen av(60 grader). Og etter 3,5-4km er vanntemperaturen nesten 90c... Hiver jeg bilen rett på langkjøring, eventuelt turtall på rundt 2500rpm så har jeg 90c etter 2km.. Forgie uke så kjørte jeg en Mercedes med webasto og det var hærlig, men la merke til at feks etter skolen, da jeg ikke hadde skrudd webastoen på, så kom det varmluft etter bare 50m kjøring, la merke til dette flere ganger selv om bilen hadde stådd i ro en hel skoledag og motoren var iskald, og en bekjent sa at endel mercedeser har varmeelement som varmer opp luften.. hvor det er montert aner jeg ikke, men er vell ikke umulig at det ligger et varmeelement under/over kupeviften? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 17, 2013 Webastoen trenger du ikke skru på manuelt Er MANGE dieselbiler som leveres med dette originalt fordi motoren rett og slett ikke avgir nok varme til å få varme opp kupéen på vinterstid. Mine foreldres to forrige Touraner hadde dette. Den hadde ingen kontrollpanel, og gikk bare på av seg selv Da kommer det varm luft nesten med en gang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 17, 2013 Touran har rute tiner funksjon. Det er nok elektrisk oppvarming av dydene, da det bare dekker de oppå dashbordet. Slår en av rutevtiner knappen blir der fort kaldt. Med webasto er touranen 60grader etter 2km i nedoverbakke og -5grader. Min brors Touran har trolig feil på sin webasto. Kjørte over Strynefjellet i -35 og på flatfjellet falt kjølevannet under 50grader. Blir også mye treigere varm en min på vanlig kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 17, 2013 på diesel bilane til vw, vertfall golf v har eit ptc varmeelemnt på ca 1000w midt i dashbordet som varmer opp lufta. er sikkert det på touran ogsa. har hørt at passat har det samme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 17, 2013 på diesel bilane til vw, vertfall golf v har eit ptc varmeelemnt på ca 1000w midt i dashbordet som varmer opp lufta. er sikkert det på touran ogsa. har hørt at passat har det samme Min Passat fra 2003 har også dette. Får fort fin temp i bilen midt-vinters, så jeg spurte Møller om det kunne være webasto på min bil. Det var det da ikke, men iflg utstyrslisten var det el. tilleggsvarmer. Så dette er ikke noe nye greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 17, 2013 fancy, hadde vært kjekt og montert et slikt element 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...