Anbefalte innlegg

Er det noen som har sandblåseutsyr å låne bort? Har kompressor selv, skal sandblåse motorrom og muligens innvendig. Bilen som skal sandblåses er pr dags dato ikke trillbar så for å gjøre det enklest mulig så ønsker jeg å gjøre dette hjemme. Har begynt å sandblåse med sandblåsepistol fra Biltema, men dette tok en del lenger tid enn jeg hadde ventet meg, så ønsker noe som er litt mer effektivt. Eventuelt om noen vet om noen firmaer som leier ut utstyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cramo leier ut sandblåsingsutstyr.. Litt større type, men desto mer effektivt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har testet noe sånt?

Trykksandblåser

 

 

Regner med at denne er mindre effektiv enn utstyr man kan leie, men syns prisen for leie var litt høy. På Oslo Trykkluft skulle de ha 1500,- + mva pr døgn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har testet noe sånt?

Trykksandblåser

 

 

Regner med at denne er mindre effektiv enn utstyr man kan leie, men syns prisen for leie var litt høy. På Oslo Trykkluft skulle de ha 1500,- + mva pr døgn.

 

Funker faktisk meget greit en slik, brukte selv en slik på Golfen min:)

Men hvis du går til innkjøp av denne, så har jeg et lite tips:

Kuleventilen på slangen/slangespissen bør være enten helt lukket eller helt åpen. Om man styrer mengde/trykk med denne sliter du kuleventilen ut meget raskt og du opplever at den lekker luft og sand da den egentlig er lukket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tar denne? Tar den bare lakk eller klarer den å ta karosserikitt og lignende også? Er noen steder i motorrommet hvor jeg ikke kommer til med verken superfil eller med stålbørsten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke engang proffutstyr tar myke ting uten at du står med strålen ganske lenge.

Jeg har sandblåst mange biler, men må alltid ta meg tid til skraping av det værste karroserikittet/understellmassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen tips om hvordan fjerne det som er litt vanskelig å komme til? Som nede i kriker og kroker. Eller lar du det som sitter bare være der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen tips om hvordan fjerne det som er litt vanskelig å komme til? Som nede i kriker og kroker. Eller lar du det som sitter bare være der?

 

Skrape med skrutrekker/skrape eller Dremel med stålbørste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.