Sammensetting av takluke på Energolf, illustrasjon fra ETKA? Eller fra Haynes?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er postet i riktig underforum, hvis det er feil er det bare å flytte den de som kan...

Men i allefall...

Har fått bilen lakkert, og har akkurat trekt om taket, så nå trenger jeg litt hjelp med sammensetting av takluke og mekanismen til Energolfen min...

Tok bilder da jeg demonterte, "step by step", men disse har jeg klart å slette på et vis: bh :

Er også over 9 mnd. siden jeg demonterte, og har litt sviktende hukommelse: rolleyes

Noen som kanskje har en illustrasjon fra ETKA, og/eller Haynes?

Takluke.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil disse to ha noe for seg, tro..?

TaklukeGolf1-01.jpg

TaklukeGolf1-02.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er beskrevet meget detaljrikt i den meget nyttige Haynes-boka. Der står det også hvordan den skal justeres etter demontering/montering, som jo er det mest morsomme/skaper mest hodebry;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er beskrevet meget detaljrikt i den meget nyttige Haynes-boka. Der står det også hvordan den skal justeres etter demontering/montering, som jo er det mest morsomme/skaper mest hodebry;).

Har ikke den dessværre, og må få takluka i snarest mulig: gråter :

Takluka er ikke tatt 100% i smådeler, så håper det skal gå ganske greit:)

Men forundrer meg ikke om den blir en skikkelig showstopper nå som alt annet gikk smertefritt: gråter :

(Etter å ha studert disse illustrasjonene litt nå, virker det som det mangler et par deler, og de var ikke der da jeg demonterte: bh : Mulig den har vært demontert tidligere...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil disse to ha noe for seg, tro..?

Takker, er til mye hjelp ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke mulighet for å scanne de sidene som omfatter takluken? :o

Har vært Trondheim rundt i dag for å finne boka, men var ikke noen som hadde den, kun for Golf 2...

Eller kanskje noen andre kan hjelpe med disse sidene?

Evt. hvilken Haynes bok som er aktuell? Ser det er noen forskjellige for Mk1...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke scanner, så den muligheten utgår.

Uansett ligger forskjellen til disse bøkene i hvilken motor bilen er levert med. Regner med at du har en av de mangfoldiende Einserne med 1,5 og da er denne boken mest riktig: http://www.bilboken.no/?p=566

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke scanner, så den muligheten utgår.

Uansett ligger forskjellen til disse bøkene i hvilken motor bilen er levert med. Regner med at du har en av de mangfoldiende Einserne med 1,5 og da er denne boken mest riktig: http://www.bilboken.no/?p=566

Takker, akkurat bestilt den på ebay:)

Men, må prøve å få i takluken i løpet av helgen nå, så det blir sikkert litt hodebry: klø :

Får ta justeringa etterhvert:)

Og nå stemmer denne meget godt:

: haha : "Å ha reparasjonshåndbok til bilen sin er like viktig som å ha dassrull på veggen når du sitter på skåla".

(Så kjøpte like godt ei for Passaten også:P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.