Treg selvoppretting Passat 3bg 4 motion

Anbefalte innlegg

Hadde en tur til biltilsynet i dag for godkjenning av senk, de gikk dårlig siden han mente selvopprettingen var for treg, og den sliter med å gå helt tilbake slik at bilen går rett frem. Senkesettet er FK silverline.

Alt av armer/bærekulerkuler er nylig byttet (uorginalt) utenom endeledd, de var bra. Har ikke caster tallene fra hjulstilling da de ikke var med der,( slett arbeid av verkstedet). Tipe til hva som kan løse problemet? Heve bilen gir sikkert en bedre caster verdi men er det andre ting å tenke på? Kan tannstang være treg?

Meg bekjent er det kun spissings justeringsmuligheter fremme på denne bilen, stemmer det?

Nå er ikke jeg daglig bruker av bil men kan si jeg syns den ble annerledes etter at alle armer/kuler ble byttet, kan de kanskje ha forandret casterverdien, eller gjort noe som gjør den tregere på selvopprettingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå lest meg litt opp og det kan se ut som de uorginale opphengeskulene rett og slett er for tight og dermed gir meg elendig selvoppretting, noen som kan bekrefte denne mistanken min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden ingen andre har dette problemet så har jeg nå kommet frem til en løsning som jeg kan dele med dere andre. Samlet sammen det jeg kunne av gammelt oppheng i fra min egen og andre sin garasje for å få et komplett sett med kuler uten slark, men som gikk ann å bevege lett. Monterte så dette på bilen og tok meg en tur og da var den som den skulle på selvopprettingen så da må det være som tidligere nevnt at noen kuler er rett og slett for trange når de er helt nye. Ny tur til biltrangsynet tirsdag for godkjenning av senkesett igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.