20" vinterdekk - Hvilken dimensjon etc - Erfaringer

Anbefalte innlegg

Man ser jo i tabellen at dekkveggen er 8mm høyere, men å si at 245/40 blir mer "ballongdekk" enn 255/35 blir på en måte å si at ei kjerring på 48kg er "mer smellfeit" enn ei på 45 ;)

 

Ballongdekk kan man knappast kalle noen av de 2 dimensjonene.

 

Nei det blir som å si at ei dame på 48 kg er tyngre enn ei på 45 kg. 40 profil og 245 er ikke "ballongdekk" i ordets rette forstand, men når setter på 40 profil dekk i dimensjon som er riktig i 35 profil som her, så er det fristende å bruke uttrykket. Kjører selv på 235/40 18 "ballongdekk" på vinteren. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 255/40x19 på min Audi A8 D3. Hakkapelita R. Helt supert....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er snakk om stor tung bil med mye motor, så spiller kanskje også hardheten på gummiblandingen inn i.f.t slitasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 255/35 20 i Nokian HakkaR på 9,5" bredde.

Funker kanon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

?: klø :

 

Siden det er snakk om stor tung bil med mye motor, så spiller kanskje også hardheten på gummiblandingen inn i.f.t slitasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har noe erfaring med piggfritt kontra pigg på biler med breie dekk? Og kanskje ikke så tung bil slik at marktrykket blir lite. Står svært lite om dette i tester rundt om kring, og dekk som blir brukt i tester er jo gjerne i husmorstørrelser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.