Anbefalte innlegg

Hei,

Har et aldri så lite irriterende problem med Golfen. Det har seg slik at når det blir under 4 grader, så kobler ac'en automatisk ut. Når dette skjer blir alle rutene fylt med dugg å det tar evigheter før det forsvinner. må ha på maks varme å opne rutene osv.

Det kommer forøvrig litt sur lukt av luften også når dette skjer, og kjølevæske har en tendens til å forsvinne i liten grad.

Har lest litt div. tråder om lignende, men fant ikke ut noe spessielt som kunne hjelpe meg. har sjekket alle de fire dreneringene nettopp, å kunne merke meg at at nipplen fremme på passasjersiden ikke satt riktig som den skulle, og slangen bak i bagasjerommet ikke vår puttet ned i nipplen : bh :

Det var forøvrig ikke vått eller fuktig i de områdene, og bilen står i garasje, så tror ikke det er der hovedproblemet ligger.

Jeg mistenker at det har noe med a/c å gjøre (evt lekasje eller tetthet der hvor kondesnsen skal forsvinne, men hvet ikke hov jeg skal se etter dette?

Noen som her noen innspill å komme med? evt. hvor jeg skal lete etter denne slangen eller hva jeg ser etter?

edit: Det er forøvrig snakk om en Golf 4 GTI.

Mvh,

Daniel Kjelsli.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket kupéfilteret?

Yup, men takk for forslaget :)

Mvh,

Daniel k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt kupefilter! jeg gjorde det, og all dugg forsvant på min golf IV! kan sikkert være lurt med en rens av ac også, ettersom det lukter litt etter noen år... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmeregisteret lekker... Da dugger det som faen og lukter "søtt"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmeregisteret lekker... Da dugger det som faen og lukter "søtt"

javell :) Hvor finner jeg dette da? Er ikke akkurat så dreven innen varmeregister :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

im never doing a heater core again...i would rather light the car on fire and claim it on insurance...

Hahaha:D Bli ikke skremt av den tråden.

Er inget hokus pokus at demontere før at komme til varmeregister, bare ta dej god tid en helg og ha et system til alt av skruer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha:D Bli ikke skremt av den tråden.

Er inget hokus pokus at demontere før at komme til varmeregister, bare ta dej god tid en helg og ha et system til alt av skruer.

Ah, flott :D Regnet med det så litt vanskligere ut, en det i virkligheten er :P De er ikke særlig studentvennlige prisene på VW, å jeg regner med det vil koste noen tusen å få gjort det der.

Noen som vet hva det vil koste å skifte væske på a/c? å om det i det heletatt vil være nødvendig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.