#1 Skrevet Oktober 15, 2011 Lurer på hva jeg trenger av verktøy for å bytte hjullager bak på min golf. Er trommelbrems på den. Er ikke vanlig mutter senterbolten der. Husker ikke hva det heter. Er som en omvendt torx. Noen som vet hvilken størrelse det er på den? Å hvor lang tid tar det evt å bytte lager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2011 Lurer på hva jeg trenger av verktøy for å bytte hjullager bak på min golf. Er trommelbrems på den. Er ikke vanlig mutter senterbolten der. Husker ikke hva det heter. Er som en omvendt torx. Noen som vet hvilken størrelse det er på den? Å hvor lang tid tar det evt å bytte lager? det du mener er kun en låseskive som er over den vanlige mutteren,ta ut splinten så tar du den av så ser du mutteren,mener det var 24mm kopp som passet, skifter det vel på begge sider på en halvtime vist du ikke plages. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 15, 2011 Ellers trenger du stort sett bare en hammer og en dor for å drive de gamle lagerbanene ut og de nye inn igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 15, 2011 Okay. Da blir det tur til Biltema å handle lager hadde bare av den koppen over den låseskive sist helg. Trodde det var mutteren så jeg skrudde bare sammen igjen kanskje dette blir fikset idag da takker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 15, 2011 Fikk fikset idag. Var bare senterbolten som var helt løs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 15, 2011 Husk at denne mutteren skal være "løs" skal ikke draes til med makt, den skiva i mellom ytre lageret og muttra er en kontrollskive du skal klare og flytte på med en liten trekker, klarer du akkurat dette er muttra passe strammet. HUSK! Hvis du har strammet dette for hardt, ryker lageret innen neste fredag!! Og i værste scenario så ryker spindelen også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 15, 2011 og scenario nr3 etter det roger sier, så låser hele shiten seg mens du kjører 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 15, 2011 Den er bare satt til. Den var tidligere ikke borti noe som helst. Nå skrudde jeg til å løsnet den så jeg akkurat ike klarer å ta den med fingrene. Blir det riktig? Skrudd til med fingrene pluss litt til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 15, 2011 Jeg pleier å skru til det akkurat blir en anelse motstand å vri på hjulet (setter på stålfelg/reservehjul for å komme til navet), og så slakke opp bitte bitte litt. Viktig som nevnt her at det ikke er for stramt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 16, 2011 Ok. Har akkurat kjørt 20mil. Å ingen ulyd eller noe. Så jeg satset på at jeg var fått d riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 16, 2011 Den skal strammes slik at det akkurat ikke er noe slakk når du vrikler på hjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...