#1 Skrevet Oktober 15, 2011 fikk opp motorlampa for en stund siden,diagnosen viste "INNSUGINGSMANIFOLDENS PORTVEKLSING AVBRUDD (REKKE 2). Så nye luftspjeld ble bestilt og montert på igår men motorlampa kom straks på igjen:)hva tror dere?mekaniker tror det kan sitte sot en plass slik at spjeldene ikke får åpnet eller lukket slik som det skal!hva tror folket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2011 Jeg hadde denne feilkoden og motorlampe på min A6 Allroad 4F 2.7tdi nylig. Jeg måtte bytte gassspjeld hus, ingen problemer etter dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 15, 2011 jeg har byttet begge om det er samme tingen vi snakker om,2 dingser som sitter oppå motoren,det er vel dem som styrer luften til hver sylinderrekke?....flere som har noen teorier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 15, 2011 Jeg er ingen (hobby)mekaniker, så jeg fikk Møller til å fikse dette. Men jeg tror gass spjeld hus og luftspjeld er to forskjellige ting, det kan kanskje noen her inne bekrefte? Er dessuten gsnske sikker på det bare finnes ett gass spjeld hus, i det minste på 2.7tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 15, 2011 Hvis du har skiftet disse må dem grunninstilles ved hjelp av diagnose apparat.. Jeg vet kun hvordan man gjør det med VAS, ikke med Vagcom. Går ut på at man holder gass og brems nede samtidig mens man er inne på kanal 44 og 54 på grunninstilling motor. Da regulerer motorstyreenheten automatisk turtallet til 2800rpm og spjeldet veksler fra 20-80%.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2013 Har en kollega som har en 2008 2,7 tdi som far fått dette problemet med det ene luftspjeldet . Verkstedet anbefalte å bytte begge to og da skulle de ha 20K. Er dette "rett" pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2013 Har en kollega som har en 2008 2,7 tdi som far fått dette problemet med det ene luftspjeldet . Verkstedet anbefalte å bytte begge to og da skulle de ha 20K. Er dette "rett" pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 3, 2013 Arne V: Dette er desverre for ham prisen ja. Har bytta begge luftspjeldene på min facelift 2009 mod, reg. 08. Dette kom på i størrelsesorden 18-20 lapper. Men selv om min var bruktimportert søkte Audiforhandleren om utvida garanti/reklamasjon og fabrikken tok delene. Dvs. de tok ca. 12-13 tusen i deler og jeg måtte ut med 6,5-7 tusen i arbeid. Dette var satt opp til å ta mellom en halv og en dags jobb, etter dette er min bil fin. NB: Dette var første bruktimporterte bil de hadde fått dette dekka på. Symptomene jeg hadde før bytte var at bilen kveltes av og til om jeg stod en stund i park på tomgang for så å sette denne i drive eller revers. Spurte teknikker om hva disse spjeldene gjorde og forklaringa var som følger: Disse spjeldene skal styre luft inn ved f.eks. rens av partikkelfilter, da øker motor drivstoff mengde for å få opp temperatur, men bilen skal jo ikke akselere av den grunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 3, 2013 Arne V: Dette er desverre for ham prisen ja. Har bytta begge luftspjeldene på min facelift 2009 mod, reg. 08. Dette kom på i størrelsesorden 18-20 lapper. Men selv om min var bruktimportert søkte Audiforhandleren om utvida garanti/reklamasjon og fabrikken tok delene. Dvs. de tok ca. 12-13 tusen i deler og jeg måtte ut med 6,5-7 tusen i arbeid. Dette var satt opp til å ta mellom en halv og en dags jobb, etter dette er min bil fin. NB: Dette var første bruktimporterte bil de hadde fått dette dekka på. Symptomene jeg hadde før bytte var at bilen kveltes av og til om jeg stod en stund i park på tomgang for så å sette denne i drive eller revers. Spurte teknikker om hva disse spjeldene gjorde og forklaringa var som følger: Disse spjeldene skal styre luft inn ved f.eks. rens av partikkelfilter, da øker motor drivstoff mengde for å få opp temperatur, men bilen skal jo ikke akselere av den grunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 3, 2013 Spør forhandler om de kan sjekke/søke kulanse fra fabrikk. Mener å huske at fabrikken har utvidet garanti på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 3, 2013 Spør forhandler om de kan sjekke/søke kulanse fra fabrikk. Mener å huske at fabrikken har utvidet garanti på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...