Anbefalte innlegg

hei

Jeg sliter med syndromet "for høy foran" på senkingen til min c4 sedan.

jeg har hørt meg litt rundt tidligere og alle sier "kjøp justerbar senking".

men som stakkars fattigmann som jeg er, så blir det for dyrt akkurat nå.

Jeg har 40/40 senking på nå, men som et alternativ til å kappe fjærene, kan montering av 60mm fjærer foran være en mulighet?

 

dette kommer ikke i konflikt med demperen, og hva den er beregnet for på noe vis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal senke min b4 oxo. det sies at hvis man skal ha noe mer enn 40mm senking må man bytte demperene. det jeg oxo lurer på er om kjøreegenskapene blir noe nedsatt ved 60/40 senking. Og hvor man får tak i tüv-godkjente senkesett på 60/40...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er nok et faktun at man ikke kan bruke originale dempere ved senking mere enn 40mm(hvis det var det du mente)

men på min er det 2/3år gamle gule koni dempere på.

så lurer på om ikke det kan gå bra på min.

kan ikke være noe stor forskjell på dette enn disse som senker bilen, godkjenner det, for så å kappe fjærene?

 

har liten tro til denne kappingen.tror det fortblir til at fjærne blir løse, og jeg for å få slike stygge klunkelyder når man kjører og svinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trengs ikke bytte noe dempere ved 60/40 senking.

Ved 60/40 er sjansen større for at bilen blir bein ja, så prøv det. Og du får papirer på det og, det får du ikke ved å kappe!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kapp nei. Jeg hørte klongkelyder på min rett etter at jeg kjøpte den. Etter å ha sjekket litt fant jeg ut at fjærene på den er kappet : bh :

Er veldig irriterende å få en klunkelyd hver gang jeg legger over fullt til ene siden. Bilen blir også veldig hoppende synes jeg. Bedre med senkesett ja.

Så nå holder jeg på å spare til justerbart senkesett. Må ha det før jeg blir stoppet eller noe annet skjer :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.