Koble bort DEFA Golf VR6 95`?

Anbefalte innlegg

Bilen til broren ligger inne med startsperre, så lurter på om noen vett hvordan den skal kobles bort? Diverse ledninger må kobles om/sammen for at det skal virke..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lodde sammen ledningen som er går innom defa. Ta en og en ledning tilbake slik det var noe problem gjort det 2 ganger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lodde sammen ledningen som er går innom defa. Ta en og en ledning tilbake slik det var noe problem gjort det 2 ganger

Hvilken ledning er startsperre da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du ett litt dårlig bilde av det. Bare følg de to ledningenne, også fjerner du dem fra det eksisterende el-nettet, også lodder du sammen de to gamle ledningenne. eventuelt så kan du jo også bare lodde sammen de to ledningenne som hører til defaen, mye enklere, men kansje litt jalla

Utennavn-4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, skal prøve det i dag :)

Og når jeg har gjort det, kan jeg fjerne hele boksen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare å ta bort sikringen til defa boksen? Det gjorde jeg på min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare å ta bort sikringen til defa boksen? Det gjorde jeg på min

hvilken sikring er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikring på styrestrømmen til defa boksen, verdt å prøve før du begynner å koble ihvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Defa i min Audi, sikringen er i, for LEDen i frntruta blinker når jeg åpner døra, men noe problem med startsperren er det ikke, heldigvis. Håpte jeg kunne få liv i denne igjen (siden den er med sentrallåsstyring), men da må nok alt av fjernkontroller programmeres på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alarmen på defaen har utløst skal det ikke funke å bare ta ut sikkringen, man må da koble den om, eller få deaktivert den. Om man har koblet om startsperren er det bare å dra ut de andre kontaktenne og fjerne boksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alarmen på defaen har utløst skal det ikke funke å bare ta ut sikkringen, man må da koble den om, eller få deaktivert den. Om man har koblet om startsperren er det bare å dra ut de andre kontaktenne og fjerne boksen.

vill helst fjerne hele boksen.

Vet ikke om alarmen har løst seg ut, for selve sirena er ikke der. Men da ville vel "nødblinken" slått seg på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den løser ut, og den er koblet opp slik den skal så skal nødblinken blinke ja. men den blinker jo ikke i all evighet, den stopper å blinke etter ett min eller no. men får du start på bilen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hører bilen starter men den stopper rett etterpå... det først som skjedde var jo at bakre delen av tenningslåsen var ødlakt da, så byttet til en annen tenningslås, så nå virker checklampene slik som normalt. Men den stopper, og det er jeg ganske sikker på at er den defa greia som gjør...

okey, men nødblinken blinker ikke nei. Det har den aldri gjort:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperren på defaen fungere ikke slik du forteller nå. Når defaen har utløst så brytes kretsen fra tenningslåsen til startmotoren, dvs. at om den har løst ut så får du ingen strøm til startmotoren når du prøver å starte den. Men om den løser ut så skal det fortsatt gå an å dytte igang bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn oppførte min seg og, når jeg drev å forsket på hvilke ledninger jeg måtte dra ut for at Defaen skulle deaktiveres. Alt fungerte igjen når jeg tok ut sikringen på strømkabelen til Defa boksen, så prøv det du :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.