#1 Skrevet Oktober 16, 2011 Hei, jeg har en 90' Coupe med 2,0 8v som ikke vil virke som den skal... Når jeg starter bilen går den normalt et par sekunder før den dør ut, når jeg starter den og holder gassen inne litt går den opp på 2000 omdreininger, henger seg der en liten stund og detter rett ned i turtall og dør ut igjenn. Noen som hvet hva dette kan være? Det virker som det har blitt gradvis verre. Jeg har hatt et problem med oljelekasje ved toppdekselpakningen så det er en del oljerot i motorrommet. Det ser ut til at noe av olje har kommet inn igjennom innsuget, da jeg fant en del olje inni den "luftbalen" når jeg nettopp byttet denne pga, falskluft... Er det noe som kan ha blitt satt ut av spill av oljen? lmm eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 16, 2011 Noen dager før den døde så begynte jeg å få problemer med at når jeg trykte inn gassen så gikk den dårligere, jeg tror det stort sett skjedde i oppoverbakker, det var bare så vidt jeg kom meg opp bakkene. Den dagen den døde så kunne jeg ruse den på tomgang, men med en gang den ble satt i gir og trykket inn gassen ble den sakte men sikkert kvalt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2011 Høres ut som bilen din suger falsk luft. Nå har ikke jeg spesielt mye peiling på hverken det ene eller det andre, så andre kan sikkert svare bedre. Men du kan alltids få en kompis eller noe til å holde nede gasspjeldet mens du starter motoren og gir litt gass. Hvis motoren (i nøytral) oppfører seg normalt/någen lunde normalt mens spjeldet holdes nede, så er det forhåpentligvis ikke verre enn en vakuumslange ett eller annet sted i nærheten av spjeldhuset/innsuget som har løsnet eller gått istykker. Hadde akkurat det samme med forrige bilen min (190E), der var det bare en slange som hadde løsnet. Satt den på igjen, og motoren gikk akkurat som før. Mtp. at din gradvis har blitt verre med tid, så kan det høres ut som en slange som har blitt morken og sprukket/revnet... MEEEEN siden du skriver dette med oljesølet, så er det vel en sannsynlighet for at det har noe med det å gjøre Du har ihvertfall symptomer på at bilen din suger falsk luft et sted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2011 Det er vel K-jetronic på denne? De er veldig kresne på at alt er tett, falsk luft vil ofte by på problemer. Sjekk gummibelgen mellom bensinmengdefordeleren og spjeldhuset på innsugsmanifolden, denne sprekker ofte og skaper problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2011 Takk for svarene, jeg syns faktisk jeg hørte en suselyd den siste gangen jeg fikk start på den, så jeg har sett litt etter det uten å ha funnet noe, men jeg får prøve å lete litt bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 17, 2011 To må man være! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...