#1 Skrevet April 2, 2005 Jeg har lekkasje/brudd i eksosen på T4'en, bakerst på røret som kat'en er på. Å bytte hele (inkl kat) koster skjorta, så jeg lurer på om jeg kan sette inn et skjøtestykke som passer innvendig i den ene enden og utvendig i den andre (eller utenpå begge), som jeg kan sette inn og feste med to klammer i stedet for der det er hull? Noen tips? F.eks. noen som har liggende deler fra T4-eksos hvor ca 20cm er hel, inkludert muffen som beskrevet over? Eller blir ikke dette en løsning som holder? Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2005 Se i en eksoskatalog der er det et rør som passer i stede for kat., skifte ut hele katen med denne , er ikke krav til kat på en diesel , og koster nesten ikke no. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2005 Jeg synes vel det er greit å forurense litt mindre jeg da........ Men ideen er god, kan jo kjøpe en slik og bare bruke bakre del. Men vil det holde? (2 skjøter med 20 cm mellomrom....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2005 Vet at svendesen eksos i fredrikstad har erstnings rør for dette ring dittt å få til sendt et slikt martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2005 Fikk et tips via tysk T4-forum http://www.t4-forum.de/ om at en skjøterør med nr 357 253 141A (egentlig for Golf/Passat etc) også var egnet, har 55 mm innvendig i begge ender. Kjøpte og monterte i dag, ble en helt grei løsning (men måtte bruke lengre skrue på den ene klemma). Masse penger spart! Takk for alle tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 20, 2005 ...så gikk det noen måneder så var bendet rett etter kat'en begynt å bli mykt. Så da ble det en Svendsen-løsning med rep.rør som sveises på rett bak kat'en. Hadde vel vært bedre med totalt skifte hvis kat'en var gammel, men hos meg var den bare 75tkm så da prøver jeg en slik løsning denne gangen. Sparer jo noen lapper på det. Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...